Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2021

Έγκριση για τη διεθνή κινηματογραφική παραγωγή «Invisible Fight»

Έγκριση από το ΕΚΟΜΕ για τη χρηματοδότηση τμημάτων της διεθνούς κινηματογραφικής παραγωγής «Invisible Fight», στην οποία μετέχει από την πλευρά της Ελλάδας η εταιρεία Neda Film Μονοπρόσωπη ΙΚΕ. Η ταινία είναι συμπαραγωγή Εσθονίας, Λετονίας και Ελλάδας, ενώ γυρίσματα θα γίνουν και στη χώρα μας. Το ύψος των επιλέξιμων δαπανών ανέρχεται σε 1.049.647 ευρώ και η επιδότηση στο ποσό των 419.858,80 ευρώ.






Λαυρέντης Μαχαιρίτσας

 Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς του σύγχρονου έντεχνου λαϊκού τραγουδιού, άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στην ελληνική μουσική σκηνή.


Λαυρέντης Μαχαιρίτσας (1956 – 2019)

Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς του ελληνικού ροκ και εν γένει του σύγχρονου έντεχνου λαϊκού τραγουδιού, άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στην ελληνική μουσική σκηνή. Τα τραγούδια του «Διδυμότειχο μπλουζ», «Πόσο σε θέλω», «Και τι ζητάω», «Εκεί στο Νότο», «Ένας Τούρκος στο Παρίσι», «Tερατάκια τσέπης», «Έλα ψυχούλα μου» και «Μικρός Τιτανικός» αγαπήθηκαν από το κοινό και θεωρούνται κλασικά στο είδος τους. Ξεκίνησε την μουσική του διαδρομή στα μέσα της δεκαετίας του '70, αρχικά με το συγκρότημα P.L.J. Band και στην συνέχεια με τους «Τερμίτες», ενώ από το 1989 ακολούθησε σόλο καριέρα ως συνθέτης και τραγουδιστής.

Ο συνθέτης Νότης Μαυρουδής θεωρεί τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα ως τον πιο δημιουργικό τραγουδοποιό και αναγεννητή της ελληνικής ροκ μπαλάντας, που συνδύαζε όλα τα στοιχεία του σύγχρονου τροβαδούρου της εποχής μας. «Εάν ο Σαββόπουλος έδωσε ανατρεπτικά στοιχεία στο ρεπερτόριο του '60, ο Λαυρέντης ανέλαβε τον ίδιο ρόλο είκοσι χρόνια μετά. Έστρωσε δρόμους στο παραπαίον και ομιχλώδες στιλιστικό ελληνικό ροκ του '80, αντιπροτείνοντας λυρικές και μέσα στο πλαίσιο του μεσογειακού μας κλίματος μελωδικές φράσεις του» αναφέρει σε ανάρτησή του στο Φέισμπουκ.

Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας γεννήθηκε στις 5 Νοεμβρίου 1956 στη Νέα Ιωνία του Βόλου. Από πολύ μικρή ηλικία ήρθε σε επαφή με την μουσική μέσα από το ροκ. Το «Help» των Beatles ήταν ο πρώτος δίσκος που αγόρασε όταν ήταν εννέα χρόνων και έπειτα στα 12 το «Revolver».

PLJ και Τερμίτες

Mετά τη στρατιωτική του θητεία άρχισε να τραγουδάει αντάρτικα με τον Πάνο Τζαβέλα στη μπουάτ «Συντροφιά» της Πλάκας. Στα 20 του χρόνια δημιουργεί με τον Παύλο Κικριλή, τον Τάκη Βασαλάκη και τον Αντώνη Μιτζέλο το συγκρότημα P.L.J. Band, σε μια προσπάθεια να κάνει διεθνή καριέρα, όπως οι Aphrodite Child του συντοπίτη του Βαγγέλη Παπαθανασίου, αλλά «τρώει τα μούτρα του», όπως είχε αναφέρει σε μια του συνέντευξη. Το 1978, οι P.L.J θα κάνουν την εμφάνισή τους στην δισκογραφία με το δίσκο 45 στροφών «Gaspar». To 1982, θα κυκλοφορήσουν τον δίσκο «Armageddon» με αγγλικό στίχο, ο οποίος θα «πάει άπατος», όπως είχε πει σε μια του συνέντευξη.

Το 1983, οπότε και κυκλοφορεί ο δεύτερος δίσκος του συγκροτήματος, οι P.L.J. μετονομάζονταi σε «Τερμίτες», όνομα που παραπέμπει στους Beatles (Σκαθάρια), και γράφουν τα τραγούδια τους με ελληνικό στίχο. Το συγκρότημα θα ηχογραφήσει ακόμη τέσσερις δίσκους πριν από την διάλυσή του το 1989: «Αμαρτωλή Μαρία» (1984), «Τσιμεντένια Τραίνα» (1986), «Περιμένοντας την βροχή» (1988) και το λάιβ «Τσιμεντένιο Κοντσέρτο» (1986) από την συναυλία του Λυκαβηττού στην οποία πρωτακούστηκε η μεγάλη του επιτυχία «Πόσο σε θέλω». Το 1998, τα μέλη του συγκροτήματος ξανασυναντήθηκαν σε μια μεγάλη συναυλία στο κατάμεστο ΣΕΦ, από την οποία προέκυψε ο «ζωντανός» δίσκος «Η Συναυλία» (2000).

Η σόλο καριέρα

Από το 1989, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας ξεκινά τη προσωπική του διαδρομή στο ελληνικό τραγούδι ως συνθέτης και ερμηνευτής. Η καριέρα του θα απογειωθεί δύο χρόνια αργότερα, όταν ο Γιώργος Νταλάρας, με τον οποίο είχε συνεργαστεί στο παρελθόν θα τραγουδήσει την βιωματική του ροκ μπαλάντα «Διδυμότειχο Μπλουζ».

Θα ακολουθήσουν δίσκοι που θα κερδίσουν την κριτική και εμπορική αποδοχή: «Ρίξε Κόκκινο Στην Νύχτα» (1993), «Παράθυρα Που Κούρασε Η Θέα («1995»), «Παυσίλυπον» (1997) , «Το διάλειμμα κρατάει δύο ζωές» (2001), «Τόσα χρόνια μια ανάσα» (2007), «Η εποχή των αμνών» (2010).

Το 2012 έδωσε μια μεγάλη συναυλία στο Παναθηναϊκό Στάδιο με προσκεκλημένους τους Ανταμό, Άντζελο Μπραντουάρντι, Κριστόφ, Τονίνο Καροτόνε, Διονύση Σαββόπουλο, Διονύση Τσακνή, Ελεονώρα Ζουγανέλη και πολλού άλλους εκλεκτούς καλλιτέχνες, που αποτυπώθηκε στο άλμπουμ «Οι 'Αγγελοι Ζουν Ακόμη στη Μεσόγειο».

Είχε συνεργαστεί δισκογραφικά και έχουν τραγουδήσει τραγούδια του οι: Μαρία Φαραντούρη, Γιώργος Νταλάρας, Διονύσης Σαββόπουλος, Δήμητρα Γαλάνη, Δημήτρης Μητροπάνος, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Πυξ Λαξ, Γιάννης Κότσιρας, Γιώργος Μαργαρίτης, Βαγγέλης Κονιτόπουλος, Αναστασία Μουτσάτσου, Μίλτος Πασχαλίδης, Κατερίνα Στανίση, Χαρούλα Αλεξίου, Γιάννης Βαρδής, Δήμητρα Γαλάνη, Γιάννης Ζουγανέλης, Ελεονώρα Ζουγανέλη, « Émigré», Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας, Ελισσάβετ Καρατζόλη, «Κίτρινα Ποδήλατα», Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος, «Μagic De Spell», Γιώργος Μαργαρίτης, Νότης Μαυρουδής, Παναγιώτης Μάργαρης, Αντώνης Μιτζέλος, Σάκης Μπουλάς, Δημήτρης Μπάσης, Φλέρυ Νταντωνάκη, Φίλιππος Πλιάτσικας, Δημήτρης Σταρόβας, Μπάμπης Στόκας, Διονύσης Τσακνής, «W.C.» κ.α.

Επίσης, είχε συνεργαστεί επί σκηνής με τον Διονύση Τσακνή, την Ελευθερία Αρβανιτάκη, τη Χαρούλα Αλεξίου, τον Δημήτρη Μητροπάνο, τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, τον Νότη Μαυρουδή, την Αναστασία Μουτσάτσου, τον Κώστα Μακεδόνα, τον Νίκο Πορτοκάλογλου κ.ά.

Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας πέθανε στον ύπνο του στις 9 Σεπτεμβρίου 2019 στο εξοχικό του στον Πτελεό Πηλίου, όπου παραθέριζε. Την επομένη επρόκειτο να εμφανιστεί μαζί με τον Νίκο Πορτοκάλογλου στο Ηρώδειο σε μια φιλανθρωπική συναυλία υπέρ του σωματείου «Μαζί για το Παιδί».



Πηγή

Η ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις

 Ο μοναδικός διεθνής αγώνας του μηχανοκίνητου αθλητισμού που διεξάγεται στην Ελλάδα κι ένας από τους παλαιότερους παγκοσμίως. Δείτε στατιστικά, φωτογραφίες και σπάνια βίντεο.


Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ο μοναδικός διεθνής αγώνας του μηχανοκίνητου αθλητισμού που διεξάγεται στην Ελλάδα κι ένας από τους παλαιότερους παγκοσμίως. Πρωτοξεκίνησε το 1952 ως Ράλι ΕΛΠΑ, μετονομάστηκε σε Ράλλυ Ακρόπολις την επόμενη χρονιά και από το 1956 είναι ενταγμένος στο ετήσιο αγωνιστικό καλεντάρι της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA).

Ο εθνικός μας αγώνας πραγματοποιείται κυρίως στους σκονισμένους και κακοτράχαλους χωματόδρομους της ορεινής Στερεάς Ελλάδας, συνήθως κατά τη διάρκεια του καυτού ελληνικού καλοκαιριού. Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι γνωστό παγκοσμίως ως ένας εξαιρετικά σκληρός αγώνας για οδηγούς και αυτοκίνητα. Πολυνίκης της διοργάνωσης με 5 καρό σημαίες είναι ο αδικοχαμένος σκωτσέζος οδηγός Κόλιν ΜακΡέι και στην κατηγορία των κατασκευαστών η Ford με 17.

Οι αγώνες αυτοκινήτου στην Ελλάδα που είχαν ξεκινήσει δειλά-δειλά στα μέσα της δεκαετίας του 1920 με πρωτοβουλία της Ελληνικής Λέσχης Περιηγήσεων και Αυτοκινήτου (ΕΛΠΑ, μέλος της FIA από το 1928) διακόπηκαν, όπως ήταν φυσικό, τη δεκαετία του 1940, κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και του επακολουθήσαντος Εμφυλίου Πολέμου στην Ελλάδα.

Στις αρχές του 1951 μία παρέα φίλων του αυτοκινήτου απευθύνθηκαν στην ΕΛΠΑ και ζήτησαν την επανέναρξη της αγωνιστικής δράσης. Στις 30 Νοεμβρίου της ίδιας χρονιάς δόθηκε η εκκίνηση του «Ελληνικού Ράλι» κάτω από την Ακρόπολη. Τα 10 αυτοκίνητα που συμμετείχαν στον αγώνα, αφού διάνυσαν 1.923 χιλιόμετρα υπό συνεχή βροχή, τερμάτισαν ύστερα από 43 ώρες στην Κηφισιά με νικητή τον Πέτρο Περατικό που οδηγούσε ένα Fiat 1400. Ήταν ο πρώτος αγώνας μεταπολεμικός αγώνας αυτοκινήτου στην Ελλάδα.


Τον Ιανουάριο του 1952 ο τότε αντιπρόεδρος της ΕΛΠΑ Απόστολος Νικολαίδης πρότεινε τη διεξαγωγή ενός αγώνα ράλι υπό την αιγίδα της. Το Ράλι ΕΛΠΑ ξεκίνησε από τα Γιάννινα την 1η Μαΐου της ίδιας χρονιάς με τη συμμετοχή 19 αυτοκινήτων και τερματισμό τη Φιλοθέη, όπου οι διαγωνιζόμενοι πήραν μέρος και σ’ έναν αγώνα διεξιοτεχνίας. Νικητής αναδείχθηκε ο Τζώνυς Πεσμαζόγλου με ένα οκτακύλινδρο Chevrolet και συνοδηγό τον Νίκο Παπαμιχαήλ. Το Ράλι ΕΛΠΑ ήταν ο πρόγονος του Ράλυ Ακρόπολις.

Στις 19 Νοεμβρίου 1952, κατά τη διάρκεια του διοικητικού συμβουλίου της ΕΛΠΑ, ο Απόστολος Νικολαΐδης έριξε την ιδέα της διεθνοποίησης του αγώνα και της μετονομασίας του σε Ράλλυ Ακρόπολις. Η πρότασή του έγινε αποδεκτή και στις 29 Μαΐου 1953 κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης δόθηκε η εκκίνηση του πρώτου Ράλλυ Ακρόπολις με τη συμμετοχή 26 αυτοκινήτων (19 με ελληνικά πληρώματα και 7 με ξένα).

Τα αυτοκίνητα έπρεπε να διανύσουν μία απόσταση 1.720 χιλιομέτρων σε ασφάλτινους και χωμάτινους δρόμους στην ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά μόλις 6 είδαν την καρό σημαία του τερματισμού στην Αθήνα. Νικητής αναδείχθηκε ο Νίκος Παπαμιχαήλ με Jaguar και συνοδηγό τον Σπύρο Δημητράκο. Το «Ακρόπολις» από την πρώτη του κιόλας διοργάνωση έδειξε τον σκληρό χαρακτήρα του και άρχισε να χτίζει μεθοδικά τη φήμη του.

Δεν πέρασαν πολλά χρόνια και το 1956 εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) και άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστό στους διαγωνιζόμενους και στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Με τις δύσκολες και «σφιχτές» ειδικές διαδρομές του, κέρδιζε σταθερά χρόνο με το χρόνο φήμη και δημοσιότητα, προσελκύοντας τα μεγαλύτερα ονόματα και τα καλύτερα αυτοκίνητα κάθε εποχής.

Το 1970 εντάχθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (πρώτα στο IMC και μετέπειτα στο WRC), κερδίζοντας περαιτέρω αίγλη με τη μοναδικότητα του χαρακτήρα του. Το 2014, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και των προβλημάτων που αντιμετώπιζε η ΕΛΠΑ, το Ράλλυ Ακρόπολις υποβιβάστηκε και εντάχθηκε και πάλι στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι. Το 2019 και το 2020 δεν έγινε, αλλά από το 2021 επανήλθε στη φυσική του θέση ως αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, αφού η ελληνική κυβέρνηση κατανόησε τη σημασία που έχει για την προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό.

Το 65ο Ράλλυ Ακρόπολις θα διεξαχθεί από τις 9 έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2021.

Οι νικητές του Ράλλυ Ακρόπολις

Νίκες ανά οδηγό

ΟδηγόςΝίκεςΈτος
Κόλιν ΜακΡέι51996, 1998, 2000, 2001, 2002
Βάλτερ Ρερλ31975, 1978, 1983
Μίκι Μπιαζιόν31988, 1989, 1993
Κάρλος Σάινθ31990, 1994, 1997
Σεμπαστιάν Λεμπ32005, 2008, 2012
Μπγιορν Βάλντεγκαρντ21977, 1979
Άρι Βατάνεν21980, 1981
Γιούχα Κάνκουνεν21986, 1991
Μάρκους Γκρόνχολμ22006, 2007
Βάλτερ Σοκ21956, 1960
Όιχεν Μπέρινγκερ21962, 1963
Ζαν-Λικ Τεριέ21970, 1973
Καγιετάν Καγιετάνοβιτς22015, 2017
Τζώνυς Πεσμαζόγλου11955
Νίκος Παπαμιχαήλ11953
Πέτρος Παπαδόπουλος11954
Ζαν-Πιερ Εσταζέ11957
Λουίτζι Βιλορέζι11958
Βόλφγκανγκ Λέβι11959
Έρικ Κάρλσον11961
Τομ Τράνα11964
Καρλ-Μάγκνους Σκογκ11965
Μπενγκτ Σέντερστρεμ11966
Πάντι Χόπκερκ11967
Ρότζερ Κλαρκ11968
Πάουλι Τοϊβόνεν11969
Οβε Άντερσον11971
Χόκαν Λίντμπεργκ11972
Χάρι Κάλστρομ11976
Μισέλ Μουτόν11982
Στιγκ Μπλόμκβιστ11984
Τίμο Σάλονεν11985
Μάρκου Άλεν11987
Ντιντιέ Οριόλ11992
Άρις Βωβός11995
Ρίτσαρντ Μπερνς11999
Μάρκο Μάρτιν12003
Πέτερ Σόλμπεργκ12004
Μίκο Χίρβονεν12009
Σεμπαστιάν Οζιέ12011
Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα12013
Κρέιγκ Μπριν12014
Ραλφς Σιρμάσις12016
Μπρούνο Μαγκαλιάες12018

Νίκες ανά Κατασκευαστή

ΚατασκευαστήςΝίκεςΈτος
Ford171966, 1968, 1977, 1979, 1980, 1981, 1993, 1997, 2000, 2001, 2002, 2003, 2006, 2007, 2009, 2015, 2017
Lancia71958, 1983, 1987, 1988, 1989, 1991, 1992
Subaru51994, 1996, 1998, 1999, 2004
Citroën42005, 2008, 2011, 2012
Mercedes-Benz41956, 1960, 1962, 1963
Opel31954, 1955, 1975
Alpine-Renault31970, 1971, 1973
Peugeot31985, 1986, 2014
Audi21982, 1984
Volvo21964, 1965
Fiat21972, 1978
Škoda22016, 2018
Datsun11976
Toyota11900
Volkswagen12013
Jaguar11953
Ferrari11957
Auto Union11959
Saab11961
Mini Cooper11967
Porsche11969











Πηγή