Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2021
Έγκριση για τη διεθνή κινηματογραφική παραγωγή «Invisible Fight»
Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς του σύγχρονου έντεχνου λαϊκού τραγουδιού, άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στην ελληνική μουσική σκηνή.
Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς του ελληνικού ροκ και εν γένει του σύγχρονου έντεχνου λαϊκού τραγουδιού, άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στην ελληνική μουσική σκηνή. Τα τραγούδια του «Διδυμότειχο μπλουζ», «Πόσο σε θέλω», «Και τι ζητάω», «Εκεί στο Νότο», «Ένας Τούρκος στο Παρίσι», «Tερατάκια τσέπης», «Έλα ψυχούλα μου» και «Μικρός Τιτανικός» αγαπήθηκαν από το κοινό και θεωρούνται κλασικά στο είδος τους. Ξεκίνησε την μουσική του διαδρομή στα μέσα της δεκαετίας του '70, αρχικά με το συγκρότημα P.L.J. Band και στην συνέχεια με τους «Τερμίτες», ενώ από το 1989 ακολούθησε σόλο καριέρα ως συνθέτης και τραγουδιστής.
Ο συνθέτης Νότης Μαυρουδής θεωρεί τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα ως τον πιο δημιουργικό τραγουδοποιό και αναγεννητή της ελληνικής ροκ μπαλάντας, που συνδύαζε όλα τα στοιχεία του σύγχρονου τροβαδούρου της εποχής μας. «Εάν ο Σαββόπουλος έδωσε ανατρεπτικά στοιχεία στο ρεπερτόριο του '60, ο Λαυρέντης ανέλαβε τον ίδιο ρόλο είκοσι χρόνια μετά. Έστρωσε δρόμους στο παραπαίον και ομιχλώδες στιλιστικό ελληνικό ροκ του '80, αντιπροτείνοντας λυρικές και μέσα στο πλαίσιο του μεσογειακού μας κλίματος μελωδικές φράσεις του» αναφέρει σε ανάρτησή του στο Φέισμπουκ.
Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας γεννήθηκε στις 5 Νοεμβρίου 1956 στη Νέα Ιωνία του Βόλου. Από πολύ μικρή ηλικία ήρθε σε επαφή με την μουσική μέσα από το ροκ. Το «Help» των Beatles ήταν ο πρώτος δίσκος που αγόρασε όταν ήταν εννέα χρόνων και έπειτα στα 12 το «Revolver».
PLJ και Τερμίτες
Mετά τη στρατιωτική του θητεία άρχισε να τραγουδάει αντάρτικα με τον Πάνο Τζαβέλα στη μπουάτ «Συντροφιά» της Πλάκας. Στα 20 του χρόνια δημιουργεί με τον Παύλο Κικριλή, τον Τάκη Βασαλάκη και τον Αντώνη Μιτζέλο το συγκρότημα P.L.J. Band, σε μια προσπάθεια να κάνει διεθνή καριέρα, όπως οι Aphrodite Child του συντοπίτη του Βαγγέλη Παπαθανασίου, αλλά «τρώει τα μούτρα του», όπως είχε αναφέρει σε μια του συνέντευξη. Το 1978, οι P.L.J θα κάνουν την εμφάνισή τους στην δισκογραφία με το δίσκο 45 στροφών «Gaspar». To 1982, θα κυκλοφορήσουν τον δίσκο «Armageddon» με αγγλικό στίχο, ο οποίος θα «πάει άπατος», όπως είχε πει σε μια του συνέντευξη.
Το 1983, οπότε και κυκλοφορεί ο δεύτερος δίσκος του συγκροτήματος, οι P.L.J. μετονομάζονταi σε «Τερμίτες», όνομα που παραπέμπει στους Beatles (Σκαθάρια), και γράφουν τα τραγούδια τους με ελληνικό στίχο. Το συγκρότημα θα ηχογραφήσει ακόμη τέσσερις δίσκους πριν από την διάλυσή του το 1989: «Αμαρτωλή Μαρία» (1984), «Τσιμεντένια Τραίνα» (1986), «Περιμένοντας την βροχή» (1988) και το λάιβ «Τσιμεντένιο Κοντσέρτο» (1986) από την συναυλία του Λυκαβηττού στην οποία πρωτακούστηκε η μεγάλη του επιτυχία «Πόσο σε θέλω». Το 1998, τα μέλη του συγκροτήματος ξανασυναντήθηκαν σε μια μεγάλη συναυλία στο κατάμεστο ΣΕΦ, από την οποία προέκυψε ο «ζωντανός» δίσκος «Η Συναυλία» (2000).
Η σόλο καριέρα
Από το 1989, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας ξεκινά τη προσωπική του διαδρομή στο ελληνικό τραγούδι ως συνθέτης και ερμηνευτής. Η καριέρα του θα απογειωθεί δύο χρόνια αργότερα, όταν ο Γιώργος Νταλάρας, με τον οποίο είχε συνεργαστεί στο παρελθόν θα τραγουδήσει την βιωματική του ροκ μπαλάντα «Διδυμότειχο Μπλουζ».
Θα ακολουθήσουν δίσκοι που θα κερδίσουν την κριτική και εμπορική αποδοχή: «Ρίξε Κόκκινο Στην Νύχτα» (1993), «Παράθυρα Που Κούρασε Η Θέα («1995»), «Παυσίλυπον» (1997) , «Το διάλειμμα κρατάει δύο ζωές» (2001), «Τόσα χρόνια μια ανάσα» (2007), «Η εποχή των αμνών» (2010).
Το 2012 έδωσε μια μεγάλη συναυλία στο Παναθηναϊκό Στάδιο με προσκεκλημένους τους Ανταμό, Άντζελο Μπραντουάρντι, Κριστόφ, Τονίνο Καροτόνε, Διονύση Σαββόπουλο, Διονύση Τσακνή, Ελεονώρα Ζουγανέλη και πολλού άλλους εκλεκτούς καλλιτέχνες, που αποτυπώθηκε στο άλμπουμ «Οι 'Αγγελοι Ζουν Ακόμη στη Μεσόγειο».
Είχε συνεργαστεί δισκογραφικά και έχουν τραγουδήσει τραγούδια του οι: Μαρία Φαραντούρη, Γιώργος Νταλάρας, Διονύσης Σαββόπουλος, Δήμητρα Γαλάνη, Δημήτρης Μητροπάνος, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Πυξ Λαξ, Γιάννης Κότσιρας, Γιώργος Μαργαρίτης, Βαγγέλης Κονιτόπουλος, Αναστασία Μουτσάτσου, Μίλτος Πασχαλίδης, Κατερίνα Στανίση, Χαρούλα Αλεξίου, Γιάννης Βαρδής, Δήμητρα Γαλάνη, Γιάννης Ζουγανέλης, Ελεονώρα Ζουγανέλη, « Émigré», Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας, Ελισσάβετ Καρατζόλη, «Κίτρινα Ποδήλατα», Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος, «Μagic De Spell», Γιώργος Μαργαρίτης, Νότης Μαυρουδής, Παναγιώτης Μάργαρης, Αντώνης Μιτζέλος, Σάκης Μπουλάς, Δημήτρης Μπάσης, Φλέρυ Νταντωνάκη, Φίλιππος Πλιάτσικας, Δημήτρης Σταρόβας, Μπάμπης Στόκας, Διονύσης Τσακνής, «W.C.» κ.α.
Επίσης, είχε συνεργαστεί επί σκηνής με τον Διονύση Τσακνή, την Ελευθερία Αρβανιτάκη, τη Χαρούλα Αλεξίου, τον Δημήτρη Μητροπάνο, τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, τον Νότη Μαυρουδή, την Αναστασία Μουτσάτσου, τον Κώστα Μακεδόνα, τον Νίκο Πορτοκάλογλου κ.ά.
Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας πέθανε στον ύπνο του στις 9 Σεπτεμβρίου 2019 στο εξοχικό του στον Πτελεό Πηλίου, όπου παραθέριζε. Την επομένη επρόκειτο να εμφανιστεί μαζί με τον Νίκο Πορτοκάλογλου στο Ηρώδειο σε μια φιλανθρωπική συναυλία υπέρ του σωματείου «Μαζί για το Παιδί».
Η ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις
Ο μοναδικός διεθνής αγώνας του μηχανοκίνητου αθλητισμού που διεξάγεται στην Ελλάδα κι ένας από τους παλαιότερους παγκοσμίως. Δείτε στατιστικά, φωτογραφίες και σπάνια βίντεο.
Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ο μοναδικός διεθνής αγώνας του μηχανοκίνητου αθλητισμού που διεξάγεται στην Ελλάδα κι ένας από τους παλαιότερους παγκοσμίως. Πρωτοξεκίνησε το 1952 ως Ράλι ΕΛΠΑ, μετονομάστηκε σε Ράλλυ Ακρόπολις την επόμενη χρονιά και από το 1956 είναι ενταγμένος στο ετήσιο αγωνιστικό καλεντάρι της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA).
Ο εθνικός μας αγώνας πραγματοποιείται κυρίως στους σκονισμένους και κακοτράχαλους χωματόδρομους της ορεινής Στερεάς Ελλάδας, συνήθως κατά τη διάρκεια του καυτού ελληνικού καλοκαιριού. Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι γνωστό παγκοσμίως ως ένας εξαιρετικά σκληρός αγώνας για οδηγούς και αυτοκίνητα. Πολυνίκης της διοργάνωσης με 5 καρό σημαίες είναι ο αδικοχαμένος σκωτσέζος οδηγός Κόλιν ΜακΡέι και στην κατηγορία των κατασκευαστών η Ford με 17.
Οι αγώνες αυτοκινήτου στην Ελλάδα που είχαν ξεκινήσει δειλά-δειλά στα μέσα της δεκαετίας του 1920 με πρωτοβουλία της Ελληνικής Λέσχης Περιηγήσεων και Αυτοκινήτου (ΕΛΠΑ, μέλος της FIA από το 1928) διακόπηκαν, όπως ήταν φυσικό, τη δεκαετία του 1940, κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και του επακολουθήσαντος Εμφυλίου Πολέμου στην Ελλάδα.
Τον Ιανουάριο του 1952 ο τότε αντιπρόεδρος της ΕΛΠΑ Απόστολος Νικολαίδης πρότεινε τη διεξαγωγή ενός αγώνα ράλι υπό την αιγίδα της. Το Ράλι ΕΛΠΑ ξεκίνησε από τα Γιάννινα την 1η Μαΐου της ίδιας χρονιάς με τη συμμετοχή 19 αυτοκινήτων και τερματισμό τη Φιλοθέη, όπου οι διαγωνιζόμενοι πήραν μέρος και σ’ έναν αγώνα διεξιοτεχνίας. Νικητής αναδείχθηκε ο Τζώνυς Πεσμαζόγλου με ένα οκτακύλινδρο Chevrolet και συνοδηγό τον Νίκο Παπαμιχαήλ. Το Ράλι ΕΛΠΑ ήταν ο πρόγονος του Ράλυ Ακρόπολις.
Στις 19 Νοεμβρίου 1952, κατά τη διάρκεια του διοικητικού συμβουλίου της ΕΛΠΑ, ο Απόστολος Νικολαΐδης έριξε την ιδέα της διεθνοποίησης του αγώνα και της μετονομασίας του σε Ράλλυ Ακρόπολις. Η πρότασή του έγινε αποδεκτή και στις 29 Μαΐου 1953 κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης δόθηκε η εκκίνηση του πρώτου Ράλλυ Ακρόπολις με τη συμμετοχή 26 αυτοκινήτων (19 με ελληνικά πληρώματα και 7 με ξένα).
Τα αυτοκίνητα έπρεπε να διανύσουν μία απόσταση 1.720 χιλιομέτρων σε ασφάλτινους και χωμάτινους δρόμους στην ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά μόλις 6 είδαν την καρό σημαία του τερματισμού στην Αθήνα. Νικητής αναδείχθηκε ο Νίκος Παπαμιχαήλ με Jaguar και συνοδηγό τον Σπύρο Δημητράκο. Το «Ακρόπολις» από την πρώτη του κιόλας διοργάνωση έδειξε τον σκληρό χαρακτήρα του και άρχισε να χτίζει μεθοδικά τη φήμη του.
Δεν πέρασαν πολλά χρόνια και το 1956 εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) και άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστό στους διαγωνιζόμενους και στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Με τις δύσκολες και «σφιχτές» ειδικές διαδρομές του, κέρδιζε σταθερά χρόνο με το χρόνο φήμη και δημοσιότητα, προσελκύοντας τα μεγαλύτερα ονόματα και τα καλύτερα αυτοκίνητα κάθε εποχής.
Το 1970 εντάχθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (πρώτα στο IMC και μετέπειτα στο WRC), κερδίζοντας περαιτέρω αίγλη με τη μοναδικότητα του χαρακτήρα του. Το 2014, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και των προβλημάτων που αντιμετώπιζε η ΕΛΠΑ, το Ράλλυ Ακρόπολις υποβιβάστηκε και εντάχθηκε και πάλι στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι. Το 2019 και το 2020 δεν έγινε, αλλά από το 2021 επανήλθε στη φυσική του θέση ως αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, αφού η ελληνική κυβέρνηση κατανόησε τη σημασία που έχει για την προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό.
Το 65ο Ράλλυ Ακρόπολις θα διεξαχθεί από τις 9 έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2021.
Οι νικητές του Ράλλυ Ακρόπολις
Έτος | Οδηγός | Συνοδηγός | Αυτοκίνητο | Διοργάνωση |
---|---|---|---|---|
1953 | Νίκος Παπαμιχαήλ | Σπύρος Δημητράκος | Jaguar XK120 | |
1954 | Πέτρος Παπαδόπουλος | Σπύρος Δημητράκος | Opel Rekord | |
1955 | Τζώνυς Πεσμαζόγλου | Μ. Παπανδρέου | Opel Kapitan | |
1956 | Βάλτερ Σοκ | Ρολφ Μολ | Mercedes Benz 300 SL | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
1957 | Ζαν-Πιέρ Εσταζέ | Λουσίλ Εσταζέ | Ferrari 250 GT | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
1958 | Λουίτζι Βιλορέζι | Τσίρο Μπασαντόνα | Lancia Aurelia B20 GT | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι(ERC) |
1959 | Βόλφγκανγκ Λέβι | Χάντς Βέντσερ | Auto Union 1000 | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
1960 | Βάλτερ Σοκ | Ρολφ Μολ | Mercedes-Benz 220 SE | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
1961 | Έρικ Κάρλσον | Βάλτερ Κάρλσον | Saab 96 | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
1962 | Όιχεν Μπέρινγκερ | Πέτερ Λανγκ | Mercedes-Benz 220 SE | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
1963 | Όιχεν Μπέρινγκερ | Ρολφ Κνολ | Mercedes-Benz 300 SE | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
1964 | Τομ Τράνα | Γκούναρ Τερμάνιους | Volvo PV 544 | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
1965 | Καρλ-Μάγκνους Σκογκ | Λέναρτ Μπέργκρεν | Volvo Amazon 122S | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
1966 | Μπενγκτ Σέντερστρεμ | Γκούναρ Παλμ | Ford Cortina Lotus | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
1967 | Πάντι Χόπκερκ | Ρον Κρέλιν | Mini Cooper S | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
1968 | Ρότζερ Κλαρκ | Τζιμ Πόρτερ | Ford Escort Twin Cam | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
1969 | Πάουλι Τοϊβόνεν | Μάρτι Κολάρι | Porsche 911 S | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
1970 | Ζαν-Λικ Τεριέ | Μαρσέλ Καλεβέρ | Alpine-Renault A110 1600 | Διεθνές Πρωτάθλημα Κατασκευαστών (IMC) |
1971 | Όβε Άντερσον | Άρνε Χερτζ | Alpine-Renault A110 1600 | Διεθνές Πρωτάθλημα Κατασκευαστών (IMC) |
1972 | Χόκαν Λίντμπεργκ | Χέλμουτ Άιζεντλε | Fiat 124 Sport Spider | Διεθνές Πρωτάθλημα Κατασκευαστών (IMC) |
1973 | Ζαν-Λικ Τεριέ | Κριστιάν Ντεφεριέ | Alpine-Renault A110 1800 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1974 | Δεν διεξήχθη λόγω της διεθνούς ενεργειακής κρίσης | |||
1975 | Βάλτερ Ρερλ | Γιόχεν Μπέργκερ | Opel Ascona 1.9 SR | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1976 | Χάρι Κάλστρομ | Κλάες-Γκέραν Άντερσον | Datsun Violet 160J | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1977 | Μπγιόρν Βάλντεγκαρντ | Χανς Τορζέλιους | Ford Escort RS 1800 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1978 | Βάλτερ Ρερλ | Κρίστιαν Γκαϊστντέρφερ | Fiat 131 Abarth | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1979 | Μπγιόρν Βάλντεγκαρντ | Χανς Τορζέλιους | Ford Escort RS 1800 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1980 | Άρι Βατάνεν | Ντέιβιντ Ρίτσαρντς | Ford Escort RS 1800 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1981 | Άρι Βατάνεν | Ντέιβιντ Ρίτσαρντς | Ford Escort RS 1800 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1982 | Μισέλ Μουτόν | Φαμπρίτσια Πονς | Audi Quatro | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1983 | Βάλτερ Ρερλ | Κρίστιαν Γκαϊστντέρφερ | Lancia 037 Rally | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1984 | Στιγκ Μπλόμκβιστ | Μπγιορν Σέντερμπεργκ | Audi Quattro A2 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1985 | Τίμο Σάλονεν | Σέπο Χάργιανε | Peugeot 205 Turbo 16 E2 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1986 | Γιούχα Κάνκουνεν | Γιούχα Πϊρονεν | Peugeot 205 Turbo 16 E2 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1987 | Μάρκου Άλεν | Ίλκα Κιβιμάκι | Lancia Delta HF 4WD | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1988 | Μίκι Μπιαζιόν | Τιτσιάνο Σιβιέρο | Lancia Delta HF Integrale | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1989 | Μίκι Μπιαζιόν | Τιτσιάνο Σιβιέρο | Lancia Delta HF Integrale | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1990 | Κάρλος Σάινθ | Λουίς Μόγια | Toyota Celica GT-Four | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1991 | Γιούχα Κάνκουνεν | Γιούχα Πϊρονεν | Lancia Delta HF Integrale 16v | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1992 | Ντιντιέ Οριόλ | Μπερνάρ Οσελί | Lancia Delta HF Integrale | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1993 | Μίκι Μπιαζιόν | Τιτσιάνο Σιβιέρο | Ford Escort RS Cosworth | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1994 | Κάρλος Σάινθ | Λουίς Μόγια | Subaru Impreza 555 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1995 | Άρις Βωβός | Κώστας Στεφανής | Lancia Delta HF Integrale | Παγκόσμιο Κύπελλο Ράλι Δίλιτρων Αυτοκινήτων (2-Litre World Rally Cup) |
1996 | Κόλιν ΜακΡέι | Ντέρεκ Ρίνγκερ | Subaru Impreza 555 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1997 | Κάρλος Σάινθ | Λουίς Μόγια | Ford Escort WRC | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1998 | Κόλιν ΜακΡέι | Νίκι Γκριστ | Subaru Impreza S4 WRC '98 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
1999 | Ρίτσαρντ Μπερνς | Ρόμπερτ Ριντ | Subaru Impreza S5 WRC '99 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
2000 | Κόλιν ΜακΡέι | Νίκι Γκριστ | Ford Focus RS WRC 00 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
2001 | Κόλιν ΜακΡέι | Νίκι Γκριστ | Ford Focus RS WRC 01 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
2002 | Κόλιν ΜακΡέι | Νίκι Γκριστ | Ford Focus RS WRC 01 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
2003 | Μάρκο Μάρτιν | Μάικλ Παρκ | Ford Focus RS WRC 03 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
2004 | Πέτερ Σόλμπεργκ | Φιλ Μιλς | Subaru Impreza S10 WRC '04 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
2005 | Σεμπαστιάν Λεμπ | Ντανιέλ Ελενά | Citroën Xsara WRC | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
2006 | Μάρκους Γκρόνχολμ | Τίμο Ραουτιάινεν | Ford Focus RS WRC 06 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
2007 | Μάρκους Γκρόνχολμ | Τίμο Ραουτιάινεν | Ford Focus RS WRC 06 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
2008 | Σεμπαστιάν Λεμπ | Ντανιέλ Ελενά | Citroën C4 WRC | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
2009 | Μίκο Χίρβονεν | Γιάρμο Λέχτινεν | Ford Focus RS WRC 09 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
2010 | Δεν διεξήχθη | |||
2011 | Σεμπαστιάν Οζιέ | Ζιλιέν Ινγκρασιά | Citroën DS3 WRC | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
2012 | Σεμπαστιάν Λεμπ | Ντανιέλ Ελενά | Citroën DS3 WRC | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
2013 | Γιάρι-Μάτι Λάντβαλα | Μίκα Αντίλα | Volkswagen Polo R WRC | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
2014 | Κρέιγκ Μπριν | Σκοτ Μάρτιν | Peugeot 208 T16 R5 | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
2015 | Καγιετάν Καγιετάνοβιτς | Γιάροσλαβ Μπάραν | Ford Fiesta R5 | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
2016 | Ραλφς Σιρμάσις | Άρτουρς Σίμινς | Škoda Fabia R5 | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
2017 | Καγιετάν Καγιετάνοβιτς | Γιάροσλαβ Μπάραν | Ford Fiesta R5 | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
2018 | Μπρούνο Μαγκαλιάες | Ούγκο Μαγκαλιάες | Škoda Fabia R5 | Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) |
2019 | Δεν διεξήχθη | |||
2020 | Δεν διεξήχθη | |||
2021 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) |
Νίκες ανά οδηγό
Οδηγός | Νίκες | Έτος |
---|---|---|
Κόλιν ΜακΡέι | 5 | 1996, 1998, 2000, 2001, 2002 |
Βάλτερ Ρερλ | 3 | 1975, 1978, 1983 |
Μίκι Μπιαζιόν | 3 | 1988, 1989, 1993 |
Κάρλος Σάινθ | 3 | 1990, 1994, 1997 |
Σεμπαστιάν Λεμπ | 3 | 2005, 2008, 2012 |
Μπγιορν Βάλντεγκαρντ | 2 | 1977, 1979 |
Άρι Βατάνεν | 2 | 1980, 1981 |
Γιούχα Κάνκουνεν | 2 | 1986, 1991 |
Μάρκους Γκρόνχολμ | 2 | 2006, 2007 |
Βάλτερ Σοκ | 2 | 1956, 1960 |
Όιχεν Μπέρινγκερ | 2 | 1962, 1963 |
Ζαν-Λικ Τεριέ | 2 | 1970, 1973 |
Καγιετάν Καγιετάνοβιτς | 2 | 2015, 2017 |
Τζώνυς Πεσμαζόγλου | 1 | 1955 |
Νίκος Παπαμιχαήλ | 1 | 1953 |
Πέτρος Παπαδόπουλος | 1 | 1954 |
Ζαν-Πιερ Εσταζέ | 1 | 1957 |
Λουίτζι Βιλορέζι | 1 | 1958 |
Βόλφγκανγκ Λέβι | 1 | 1959 |
Έρικ Κάρλσον | 1 | 1961 |
Τομ Τράνα | 1 | 1964 |
Καρλ-Μάγκνους Σκογκ | 1 | 1965 |
Μπενγκτ Σέντερστρεμ | 1 | 1966 |
Πάντι Χόπκερκ | 1 | 1967 |
Ρότζερ Κλαρκ | 1 | 1968 |
Πάουλι Τοϊβόνεν | 1 | 1969 |
Οβε Άντερσον | 1 | 1971 |
Χόκαν Λίντμπεργκ | 1 | 1972 |
Χάρι Κάλστρομ | 1 | 1976 |
Μισέλ Μουτόν | 1 | 1982 |
Στιγκ Μπλόμκβιστ | 1 | 1984 |
Τίμο Σάλονεν | 1 | 1985 |
Μάρκου Άλεν | 1 | 1987 |
Ντιντιέ Οριόλ | 1 | 1992 |
Άρις Βωβός | 1 | 1995 |
Ρίτσαρντ Μπερνς | 1 | 1999 |
Μάρκο Μάρτιν | 1 | 2003 |
Πέτερ Σόλμπεργκ | 1 | 2004 |
Μίκο Χίρβονεν | 1 | 2009 |
Σεμπαστιάν Οζιέ | 1 | 2011 |
Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα | 1 | 2013 |
Κρέιγκ Μπριν | 1 | 2014 |
Ραλφς Σιρμάσις | 1 | 2016 |
Μπρούνο Μαγκαλιάες | 1 | 2018 |
Νίκες ανά Κατασκευαστή
Κατασκευαστής | Νίκες | Έτος |
---|---|---|
Ford | 17 | 1966, 1968, 1977, 1979, 1980, 1981, 1993, 1997, 2000, 2001, 2002, 2003, 2006, 2007, 2009, 2015, 2017 |
Lancia | 7 | 1958, 1983, 1987, 1988, 1989, 1991, 1992 |
Subaru | 5 | 1994, 1996, 1998, 1999, 2004 |
Citroën | 4 | 2005, 2008, 2011, 2012 |
Mercedes-Benz | 4 | 1956, 1960, 1962, 1963 |
Opel | 3 | 1954, 1955, 1975 |
Alpine-Renault | 3 | 1970, 1971, 1973 |
Peugeot | 3 | 1985, 1986, 2014 |
Audi | 2 | 1982, 1984 |
Volvo | 2 | 1964, 1965 |
Fiat | 2 | 1972, 1978 |
Škoda | 2 | 2016, 2018 |
Datsun | 1 | 1976 |
Toyota | 1 | 1900 |
Volkswagen | 1 | 2013 |
Jaguar | 1 | 1953 |
Ferrari | 1 | 1957 |
Auto Union | 1 | 1959 |
Saab | 1 | 1961 |
Mini Cooper | 1 | 1967 |
Porsche | 1 | 1969 Πηγή |
-
Εὐστάθιον βοῦς παγγενῆ χαλκοῦς φλέγει, Καὶ παγγενῆ σὺ τοῦ Θεοῦ σῴζεις Λόγε. Εἰκάδι Εὐστάθιος γενεῇ ἅμα βοῒ καύθη. Ο Ευστάθιος ήταν αξιωματικ...
-
Σῴζει ῥαγεῖσα τὴν Ἀριάδνην πέτρα. Χριστὸς γὰρ αὐτήν ἔσκεπε ζωῆς πέτρα. Η Αγία Αριάδνη αν και δούλα, ήταν ανώτερη και λαμπρότερη από πολλές κ...
-
Φθαρτὸν λελοιπὼς Πατάπιε γῆς πὰτον, Πατεῖς, ὅπου πατοῦσι πραέων πόδες. Ὀγδοάτῃ Πατάπιε χλόης πέδον ἀμφεπάτησας. Ο Όσιος Πατάπιος γεννήθηκε σ...