Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2021

Σε επανάληψη σειρές της ΕΡΤ μετά από αίτημα των τηλεθεατών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Από τη Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021 η ΕΡΤ θα προσφέρει στους τηλεθεατές της τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν σε διαφορετικές ώρες τις αγαπημένες τους καθημερινές σειρές μυθοπλασίας σε επανάληψη.

Συγκεκριμένα, στις 14:00 και κάθε ημέρα την ίδια ώρα οι τηλεθεατές θα μπορούν, όπως και την περσινή σεζόν, να δουν από το πρώτο επεισόδιο του δεύτερου κύκλου την αγαπημένη κωμική σειρά της ΕΡΤ1 «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο», ενώ στις 19:00 θα αρχίσει να μεταδίδεται σε επανάληψη, από το πρώτο επεισόδιο,  η νέα κοινωνική κομεντί της δημόσιας τηλεόρασης «Σε ξένα χέρια».

Η ΕΡΤ ικανοποιώντας παράλληλα και το αίτημα των τηλεθεατών, επαναφέρει τα Σαββατοκύριακα σε επανάληψη «Τα καλύτερά μας χρόνια». Θα μεταδίδονται κάθε Κυριακή στις 17:00, από την Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2021 και μάλιστα για ένα χορταστικό δίωρο.

Επίσης, η ΕΡΤ1 θα μεταδίδει και τις εμβληματικές σειρές μυστηρίου που έχουν τόσο πολύ έχουν αγαπηθεί από το κοινό. Έτσι από αύριο, Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2021 και κάθε Σάββατο, οι φίλοι της «Μις Μάρπλ» θα μπορούν να παρακολουθήσουν στις 18:15 την αγαπημένη τους σειρά, ενώ από την Κυριακή 17 Οκτωβρίου και κάθε Κυριακή στις 19:15 επιστρέφουν δριμύτερες «Οι περιπέτειες του Ηρακλή Πουαρό».



Πηγή

Ξεπέρασαν τις 300 χιλιάδες τα νοικοκυριά που έχουν πρόσβαση στη streaming υπηρεσία της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ξεπέρασαν τις 300 χιλιάδες τα νοικοκυριά που έχουν πρόσβαση στη streaming υπηρεσία της COSMOTE TV, μέσα σε μόλις ενάμιση χρόνο λειτουργίας. Διαθέτοντας καινοτόμα χαρακτηριστικά και δυνατότητες, συνδυαστικά με το ολοκληρωμένο και ποιοτικό τηλεοπτικό περιεχόμενο σε όλες τις κατηγορίες προγράμματος (αθλητικά, κινηματογραφικά, ντοκιμαντέρ), αποτελεί σήμερα, την κορυφαία ελληνική streaming υπηρεσία.

 

Καινοτόμα χαρακτηριστικά με την υπογραφή της COSMOTE TV

 

Η streaming υπηρεσία της COSMOTE TV άλλαξε τα δεδομένα στη συνδρομητική τηλεόραση, αφού ήταν η πρώτη στην Ελλάδα, που συνδύασε το ζωντανό πρόγραμμα των καναλιών με το on demand περιεχόμενο. Βασίζεται στην τεχνολογική πλατφόρμα της Comcast Technology Solutions, ωστόσο, έχει σχεδιαστεί και συνεχίζει να βελτιώνεται από τους ανθρώπους της COSMOTE TV. Η υπηρεσία:

 

  • διαθέτει φιλικό μενού και εύκολο περιβάλλον πλοήγησης.
  • προσφέρει κοινή εμπειρία θέασης σε όλες τις οθόνες, αφού το interface προσαρμόζεται σε κάθε συσκευή από την οποία είναι προσβάσιμη: τηλεοράσεις (με εύκολη εγκατάσταση χωρίς κεραία, μέσω ενός Wi-Fi Android TV Box), φορητές συσκευές (tablets, smartphones), PCs, Laptops, Mac, Android TV συσκευές (όπως SONY Smart TVs), καθώς και σε Samsung & LG Smart TVs.
  • επιτρέπει την ταυτόχρονη θέαση σε 2 οθόνες για όλο το περιεχόμενο πλην του αθλητικού, που είναι διαθέσιμο σε μία οθόνη.
  • υποστηρίζει έως 5 ξεχωριστά προφίλ για κάθε χρήστη, ενώ υπάρχει και ειδικό kids menu με υπηρεσία γονικού ελέγχου.
  • δίνει τη δυνατότητα download σε φορητές συσκευές για αναπαραγωγή χωρίς σύνδεση στο Internet, ώστε ο χρήστης να μπορεί να παρακολουθήσει το αγαπημένο του περιεχόμενο όπου και αν βρίσκεται.
  • υποστηρίζει casting από Android tablet & smartphone σε Android TV συσκευές, όπως τηλεοράσεις.
  • προσφέρει 4K περιεχόμενο με το κανάλι COSMOTE SPORT 4K, που φιλοξενεί κορυφαία αθλητικά γεγονότα (δημοφιλείς αγώνες από ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου, UEFA Champions League & UEFA Europa League, Formula 1 κ.λπ.).

 

Συνδυασμός προσωποποιημένης θέασης & πλούσιου περιεχομένου

 

Οι χρήστες της streaming υπηρεσίας της COSMOTE TV έχουν στη διάθεσή τους αμέτρητες επιλογές περιεχομένου, μέσα από 86 κανάλια, 17 από τα οποία παραγωγής COSMOTE TV (SPORT, CINEMA & HISTORY) και on demand καταλόγους (π.χ COSMOTE TV Plus). Ακόμα και ανάμεσα σε τόσο πλούσιο περιεχόμενο, η εύρεση του κατάλληλου προγράμματος από κάθε χρήστη  γίνεται εύκολα και γρήγορα, αφού το μενού της υπηρεσίας προσαρμόζεται δυναμικά στα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του με τη βοήθεια ΑΙ (Artificial Intelligence). Το αποτέλεσμα είναι, προσωποποιημένες προτάσεις θέασης που προκύπτουν μέσα από το premium περιεχόμενο της COSMOTE TV σε όλες τις κατηγορίες προγράμματος (ταινίες/σειρές, αθλητικά, ντοκιμαντέρ).

 

Στα αθλητικά, η COSMOTE TV προσφέρει μακράν το πιο πλούσιο αθλητικό θέαμα, φιλοξενώντας περισσότερες από 60 κορυφαίες διοργανώσεις και πρωταθλήματα σε ποδόσφαιρο (UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League, Super League Interwetten, Premier League, Lega Serie A, Liga Portugal Bwin, FA Cup, Copa del Rey κ.α), μπάσκετ (ΝΒΑ, WNBA, FIBA Basketball Champions League, ACB Liga Endesa κ.α.) μηχανοκίνητα (Formula 1, MotoGP, WRC, WRX κ.α.), τένις (ΑΤP Finals, Next Gen ATP Finals, ATP Masters 1000, ΑΤP 500 κ.α.) και άλλα δημοφιλή αθλήματα. Συνολικά, τη νέα τηλεοπτική σεζόν τα κανάλια COSMOTE SPORT θα φιλοξενήσουν πάνω από 8.000 ώρες live μεταδόσεων.

 

Στα κινηματογραφικά, μέσα από τις συνεργασίες της με κορυφαίους παραγωγούς, διανομείς περιεχομένου και διεθνή στούντιο (Disney, Paramount Pictures, CBS, Showtime, BBC Studios, ITV, Lionsgate, Fremantle, Entertainment One κ.α.), η COSMOTE TV διαθέτει πλούσιο περιεχόμενο υψηλού επιπέδου, το οποίο οι συνδρομητές απολαμβάνουν σε Α’ τηλεοπτική μετάδοση και on demand στα κανάλια και τις υπηρεσίες της (COSMOTE TV Plus, Replay TV κλπ). Τη σεζόν 2021-22 το τηλεοπτικό μπουκέτο της COSMOTE TV περιλαμβάνει περισσότερες από 120 πρεμιέρες σειρών.  

 

Με επίκεντρο την ιστορία και τον πολιτισμό της Ελλάδας, το  COSMOTE HISTORY HD, το μοναδικό κανάλι ντοκιμαντέρ στην ελληνική τηλεόραση, έχει προβάλει μέχρι σήμερα πάνω από 130 πρωτότυπες παραγωγές και συμπαραγωγές ντοκιμαντέρ και πάνω από 1000 ώρες τηλεοπτικού υλικού. Τη νέα τηλεοπτική σεζόν στο κανάλι θα κάνουν πρεμιέρα πάνω από 15 πρωτότυπες παραγωγές και συμπαραγωγές ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV, που θα «φωτίσουν» σημαντικά κομμάτια της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς.




Πηγή

Η ιστορία του αθηναϊκού τραμ

 Ήταν μεσάνυχτα της 15ης προς 16η Οκτωβρίου του 1960, όταν στους δρόμους της Αθήνας ήχησε για τελευταία φορά το «καμπανάκι» του τραμ. Σχεδόν μισό αιώνα αργότερα, στις 19 Ιουλίου του 2004 επέστρεψε...


Τα πρώτα τραμ έκαναν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Αθήνας το 1882. Ήταν ελαφρά οχήματα, κλειστά το χειμώνα με 16 θέσεις και ανοιχτά το καλοκαίρι με 20 θέσεις, τα οποία έλκονταν από τρία άλογα. Τα 800, συνολικώς, άλογα ήταν μικρασιάτικα, μικρόσωμα και νευρώδη, αλλά κατάλληλα για τις επικλινείς οδούς της Αθήνας και τις συνεχείς στάσεις.

Αυτές οι πρώτες γραμμές συνέδεσαν το κέντρο της Αθήνας με τα τότε προάστια, δηλαδή τα Πατήσια, τους Αμπελοκήπους και την Κολοκυνθού, καθώς και την Πλατεία Ομονοίας με το Σύνταγμα, το Γκάζι και τον Κεραμικό Δίπυλο, ενώ αργότερα, το 1902, εξυπηρέτησαν τις οδούς Ιπποκράτους, Μητροπόλεως και Αχαρνών.

Το ατμήλατο τραμ του Φαλήρου ξεκίνησε να λειτουργεί το 1887. Με αφετηρία μπροστά στην Ακαδημία Αθηνών, διέσχιζε τις λεωφόρους Πανεπιστημίου, Αμαλίας και Θησέως, έφτανε στις Τζιτζιφιές, κι από εκεί, μέσω της παραλιακής λεωφόρου, κατέληγε στο Φάληρο, όπου υπήρχαν τότε παραθαλάσσια κέντρα αναψυχής και θαλάσσια λουτρά.

Στις 30 Οκτωβρίου του 1908 κυκλοφόρησαν τα πρώτα ηλεκτρικά τραμ, τα οποία επρόκειτο να αντικαταστήσουν σταδιακώς τα ιππήλατα. Τα επόμενα δύο χρόνια, το δίκτυο του τραμ απέκτησε 257 οχήματα -150 κινητήρια και 107 ρυμουλκούμενα- μαζί με τα παλιά, που επαναχρησιμοποιήθηκαν ως ρυμουλκούμενα.

Τα βαγόνια ήταν βελγικής κατασκευής, κλειστά, με ηλεκτροφωτισμό και πρωτοποριακώς τοποθετημένα αναπαυτικά καθίσματα, με πρόβλεψη για 16 θέσεις καθήμενων και 14 ορθίων, με δύο κινητήρες ιδανικούς για τις κλίσεις των αθηναϊκών γραμμών και με μπεζ χρωματισμό. Τόση ήταν η εντύπωση που προξένησαν τα νέα τραμ στους Αθηναίους, ώστε πολλοί ταξίδευαν ως το τέρμα και επέστρεφαν, χωρίς άλλο σκοπό, μόνο και μόνο για να απολαύσουν την άνεση της διαδρομής, η οποία άλλωστε δεν κόστιζε παρά μια δεκάρα.

Το 1939 εκποιείται μεγάλος αριθμός ρυμουλκούμενων οχημάτων βελγικής κατασκευής, ενώ όλα τα εν χρήσει τροχιοδρομικά οχήματα ανακαινίζονται και το χρώμα τους γίνεται βαθύ πράσινο, εξ ου και η ονομασία «πράσινα». Την επόμενη χρονιά παραλαμβάνονται τα 60 μεγάλα, σύγχρονα τροχιοδρομικά οχήματα που προέβλεπε η συμπληρωματική σύμβαση που είχε συνάψει το Ελληνικό Δημόσιο το 1937. Τα νέα οχήματα, γνωστά ως «κίτρινα», λόγω του χρώματός τους, είχαν κατασκευασθεί από την ιταλική κοινοπραξία ΟΜ/CGE/Breda του Μιλάνου και ξεχώριζαν για τον αεροδυναμικό σχεδιασμό τους, που είχε ως πρότυπο τα τραμ του Μιλάνου.

Στις 28 Οκτωβρίου 1940, οι τροχιόδρομοι της Αθήνας συμμετέχουν στην επιστράτευση. Είναι κλασικές πλέον οι εικόνες των υπερφορτωμένων τραμ με τους ενθουσιώδεις επίστρατους που έσπευδαν να παρουσιαστούν και να φύγουν για το μέτωπο.

Μετά την Κατοχή αρχίζει η φθίνουσα πορεία των τραμ της Αθήνας, με την κατάργηση ορισμένων γραμμών. Η πραγματική, όμως, κατάργηση συμπίπτει με το θεαματικό ξήλωμα των σιδηροτροχιών στον κόμβο των Χαυτείων, από συνεργεία του Υπουργείου Δημοσίων Έργων, τις πρώτες πρωινές ώρες της 16ης Νοεμβρίου 1953, και τον επακόλουθο παροπλισμό των γραμμών Πατησίων - Αμπελοκήπων και Κυψέλης - Παγκρατίου.

Το τελευταίο κουδούνισμα από καμπανάκι αθηναϊκού τραμ ακούστηκε έξω από το αμαξοστάσιο της Αγίας Τριάδας Κεραμικού, τα μεσάνυχτα της 15ης προς 16η Οκτωβρίου του 1960. Τα τραμ, πράσινα ή κίτρινα, που στα 52 χρόνια της ζωής τους διακίνησαν κάπου 3 δισεκατομμύρια άτομα, δεν επρόκειτο να ξαναδούν τους δρόμους της Αθήνας.

Παρέμενε, ωστόσο, η γραμμή του τραμ του Περάματος. Στις 4 Απριλίου 1977, Μεγάλη Δευτέρα απόγευμα, το τραμ του Περάματος, προερχόμενο από το Πέραμα και κατευθυνόμενο στον Πειραιά, στολισμένο με λουλούδια και πανό, κάνει το τελευταίο του δρομολόγιο. Φτάνει στην πλατεία Λουδοβίκου του Πειραιά, έξω από το σταθμό του Ηλεκτρικού. Οι επιβάτες κατεβαίνουν. Ο οδηγός Γιάννης Κωστόπουλος χτυπάει για τελευταία φορά το καμπανάκι και οδηγεί το όχημα 77 στο αμαξοστάσιο της οδού Κόνωνος. Εκείνη τη στιγμή γράφτηκε ο επίλογος της μεγάλης ιστορίας των Ελληνικών τραμ, ή, όπως τουλάχιστον θέλουμε να ελπίζουμε, ο επίλογος της πρώτης περιόδου του ελληνικού τραμ.

44 χρόνια αργότερα, το τραμ επέστρεψε στους δρόμους της πρωτεύουσας, πλήρως εκσυγχρονισμένο. Ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 19 Ιουλίου 2004, ενόψει και των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.



Πηγή

Υπόθεση Ντρέιφους

 Η πολύκροτη «υπόθεση Ντρέιφους» έχει χαρακτηριστεί ως μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές πλάνες και αποτέλεσε το επίκεντρο μιας έντονης αντιπαράθεσης, που ταλάνισε τη γαλλική κοινωνία για πολλά χρόνια.

Άλφρεντ Ντρέιφους
Άλφρεντ Ντρέιφους

Η πολύκροτη «Υπόθεση Ντρέιφους» έχει χαρακτηριστεί ως μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές πλάνες και αποτέλεσε το επίκεντρο μιας έντονης αντιπαράθεσης, που ταλάνισε τη γαλλική κοινωνία για πολλά χρόνια.

Στις 15 Οκτωβρίου 1894 ο αξιωματικός του πυροβολικού Άλφρεντ Ντρέιφους συνελήφθη για προδοσία, μία κατηγορία που βασίστηκε σε απλές υποψίες και κυρίως στην εβραϊκή καταγωγή του. Οδηγήθηκε ενώπιον στρατοδικείου και καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη, σε καθεστώς πλήρους απομόνωσης, στο Νησί του Διαβόλου, στη Γαλλική Γουινέα.

Η υπόθεση πήρε γρήγορα μεγάλες διαστάσεις. Έγινε πολιτικό και ιδεολογικό λάβαρο, δίχασε βαθιά τη Γαλλία, συντάραξε τα θεμέλια της Γαλλικής Δημοκρατίας, και έφερε στο φως δηλητηριώδεις χυμούς που διαπότιζαν το σώμα της γαλλικής κοινωνίας, όπως π.χ. το ανερχόμενο κύμα αντισημιτισμού. Ο στρατός, όταν διαπίστωσε το λάθος, χρησιμοποίησε κάθε μέσο για να το συγκαλύψει.

Στο πλευρό του Ντρέιφους τάχθηκαν προοδευτικοί πολιτικοί, σοσιαλιστές και διανοούμενοι, όπως ο Εμίλ Ζολά, ο οποίος στις 13 Ιανουαρίου του 1898 δημοσίευσε στην εφημερίδα «L' Aurore» μια ανοιχτή επιστολή προς τον πρόεδρο της χώρας, υπό τον τίτλο «Κατηγορώ».

Το κείμενο αυτό αποτέλεσε την κύρια αιτία για την αναψηλάφηση της υπόθεσης, που οδήγησε τελικά στην αθώωση του Ντρέιφους, ο οποίος στις 12 Ιουλίου του 1906 επέστρεψε στο σύνταγμά του, με το βαθμό που είχε πριν από τη μακρόχρονη δικαστική του περιπέτεια.



Πηγή

Η κρίση των πυραύλων

 Ήταν 15 Οκτωβρίου του 1962, όταν ο αμερικανός πρόεδρος Τζον Κένεντι πληροφορήθηκε ότι 42 σοβιετικοί βαλλιστικοί πύραυλοι με πυρηνικές κεφαλές, βρίσκονταν εγκατεστημένοι στην Κούβα...

Σοβιετικός βαλλιστικός πύραυλος R-12
Σοβιετικός βαλλιστικός πύραυλος R-12

Ήταν 15 Οκτωβρίου του 1962, όταν ο αμερικανός πρόεδρος Τζον Κένεντι πληροφορήθηκε από τις υπηρεσίες κατασκοπίας ότι 42 σοβιετικοί βαλλιστικοί πύραυλοι με πυρηνικές κεφαλές, βρίσκονταν εγκατεστημένοι στην Κούβα και μπορούσαν μέσα σε λίγα λεπτά να πλήξουν οποιαδήποτε πόλη των ΗΠΑ. Την ανάπτυξή τους είχε επιτρέψει ο Φιντέλ Κάστρο, φοβούμενος αμερικανική επέμβαση.

Οι δεκατρείς μέρες που ακολούθησαν ήταν οι πιο επικίνδυνες που πέρασε η ανθρωπότητα. Στις 22 Οκτωβρίου ο πρόεδρος Κένεντι ανακοίνωσε ότι το αμερικανικό Ναυτικό θα επέβαλλε αποκλεισμό της Κούβας και θα προχωρούσε στην «κατάσχεση επιθετικών όπλων και συναφούς υλικού» που σοβιετικά σκάφη θα επιχειρούσαν ενδεχομένως να τα παραδώσουν στην Κούβα. Τις επόμενες ημέρες σοβιετικά πλοία που κατευθύνονταν προς την Κούβα άλλαξαν πορεία και απομακρύνθηκαν από τη ζώνη του αποκλεισμού.

H ένταση κλιμακωνόταν διαρκώς και ο κίνδυνος του πυρηνικού ολέθρου πλησίαζε ολοένα, καθώς ανάμεσα στις δύο υπερδυνάμεις ανταλλάσσονταν πυρετώδη μηνύματα. Η κρίση κορυφώθηκε στις 27 Οκτωβρίου, όταν ένα αμερικανικό κατασκοπευτικό αεροσκάφος U2 καταρρίφθηκε στον εναέριο χώρο της Κούβας, ενώ ένα άλλο αναχαιτίστηκε πάνω από τη Ρωσία.

Η σύρραξη αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή, στις 28 Οκτωβρίου, όταν ο σοβιετικός ηγέτης Νικίτα Χρουστσόφ δέχτηκε να σταματήσουν οι εργασίες για την εγκατάσταση των πυραύλων και να αποσυρθούν όσοι βρίσκονταν ήδη στο νησί. Σε αντάλλαγμα, ο Κένεντι δεσμεύθηκε ότι ουδέποτε οι ΗΠΑ θα εισέβαλλαν στην Κούβα, ενώ έδωσε και μυστική υπόσχεση για την απομάκρυνση των πυρηνικών πυραύλων που είχαν εγκατασταθεί κατά το παρελθόν στην Τουρκία.

Τις εβδομάδες που ακολούθησαν οι δύο υπερδυνάμεις άρχισαν να πραγματοποιούν τα υπεσχημένα και ως το τέλος Νοεμβρίου η κρίση είχε ξεπεραστεί. Ο ηγέτης της Κούβας Φιντέλ Κάστρο αρνήθηκε να δεχθεί παρατηρητές του ΟΗΕ στη χώρα του, δυσαρεστημένος από το γεγονός ότι είχε αποκλεισθεί από τις επαφές Κένεντι - Χρουστσόφ και όντας εξοργισμένος με τον σοβιετικό ηγέτη για τη στάση του.


Πηγή