Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021

Οι νέες σειρές της ΕΡΤ κάνουν αποκλειστική πρεμιέρα στο ERTFLIX

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Όλοι τις συζητάνε, αλλά κανείς ακόμα δεν τις έχει δει. Εκτός, βέβαια, από το κοινό του ERTFLIX, που θα τις δει πρώτο!

Αποκλειστικά στο ERTFLIX, τις επόμενες τρεις Κυριακές του Σεπτεμβρίου (12, 19 και 26), οι φίλοι της μυθοπλασίας θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν σε πρώτη προβολή, πριν μεταδοθούν από την ΕΡΤ1, τα πρώτα επεισόδια από τις σειρές «Βαρδιάνος στα σπόρκα», «Καρτ ποστάλ»«Σε ξένα χέρια».

Τα επεισόδια-πρεμιέρες των τριών σειρών θα είναι διαθέσιμα για παρακολούθηση τις συγκεκριμένες Κυριακές, και μόνο από τις 10:00 έως τις 24:00, ενώ μπαίνοντας στo ERTFLIX και στην κατηγορία «ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ» μπορείτε να πάρετε από τώρα μια… γεύση βλέποντας τα trailer των νέων σειρών, που φέτος θα γίνουν η καλύτερη μας συντροφιά.

Οι Κυριακές του Σεπτεμβρίου είναι Κυριακές πρεμιέρας.

«Βαρδιάνος στα σπόρκα» (Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου, 10:00-24:00)

Το ομότιτλο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «ζωντανεύει» στη μικρή οθόνη σε σκηνοθεσία Μανούσου Μανουσάκη, και μας μεταφέρει το κλίμα και την ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής, στα μέσα του 19ου αιώνα. Πρόκειται για το πρώτο από τα τρία αριστουργήματα σπουδαίων Ελλήνων συγγραφέων που θα μεταφέρει στην οθόνη ο καταξιωμένος σκηνοθέτης, τη  νέα τηλεοπτική σεζόν.

Ο δ/ντής φωτογραφίας Άγγελος Παπαδόπουλος και ο Μανούσος Μανουσάκης

Το διήγημα του Παπαδιαμάντη αφηγείται την ιστορία της 50χρονης Σκεύως. Όταν μαθαίνει ότι ο γιος της (Σταύρος), ο οποίος έχει μπαρκάρει λοστρόμος προκειμένου να μαζέψει χρήματα για να ζητήσει σε γάμο την αγαπημένη του Ρηνιώ, είναι άρρωστος, η Σκεύω μεταμφιέζεται σε άντρα και γίνεται βαρδιάνος (φύλακας) στα σπόρκα (καράβια που βρίσκονταν σε καραντίνα εξαιτίας της χολέρας), προκειμένου να τον σώσει.

Από αριστερά, ο Παύλος Κουρτίδης, ο Μανώλης Μαμαλάκης και η Τζένη Καζάκου

Τους ήρωες του Παπαδιαμάντη ζωντανεύουν η Ρένια Λουιζίδου (Σκεύω), ο Γιώργος Σαββίδης (Σταύρος), η Τζένη Καζάκου (Ρηνιώ), ο Πέτρος Ξεκούκης (Στάθης Χερχέρης), ο Τάκης Βαμβακίδης (μπαρμπα-Νίκας) και πολλοί ακόμα ηθοποιοί.

 

«Καρτ ποστάλ» (Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 10:00-24:00)
Ανδρέας Κωνσταντίνου, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος

Βασισμένη στα βιβλία της διάσημης Βρετανίδας συγγραφέως Βικτόρια Χίσλοπ, «Cartes Postales from Greece» και «The Last Dance», η σειρά «Καρτ ποστάλ» θα μας ταξιδέψει στην Κρήτη και στο Λονδίνο, μέσα από 12 συναρπαστικές, αυτοτελείς ιστορίες.

Γεράσιμος Σκιαδαρέσης,Αννα Μάσχα

Με πρωταγωνιστή τον Ανδρέα Κωνσταντίνου και μαζί του τoυς Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Μυρτώ Αλικάκη, Μαρία Ναυπλιώτου, Λένα Παπαληγούρα, και πολλούς ακόμα γνωστούς ηθοποιούς που εμφανίζονται στα 12 επεισόδια, με φόντο το Λονδίνο, και φυσικά την Κρήτη, όπου έχει γίνει το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων, η σειρά καταγράφει την ιστορία του Τζόζεφ.

Μαρία Ναυπλιώτου, Ανδρέας Κωνσταντίνου

Ο ελληνικής καταγωγής εσωστρεφής Άγγλος αρχαιολόγος, σχεδιάζοντας να κάνει πρόταση γάμου στη σύντροφό του, έχει προγραμματίσει ένα ταξίδι στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Κρήτη. 

Ο Ανδρέας Κωνσταντίνου με τη Μυρτώ Αλικάκη και τη Ναταλία Σουίφτ

Όταν εκείνη δεν εμφανίζεται στο αεροδρόμιο την ημέρα της αναχώρησης, αρχίζει μια μοναχική περιπλάνηση στο νησί. Αποκαρδιωμένος, αρχίζει να στέλνει καρτ ποστάλ στο σπίτι της πρώην, πια, συντρόφου του στο Λονδίνο, αφηγούμενος ιστορίες που ακούει ή βιώνει στην Κρήτη.

Λένα Παπαληγούρα, Ελισάβετ Μάχουτ

Δεν γνωρίζει, όμως, ότι τις κάρτες παραλαμβάνει η νέα ένοικος του σπιτιού, η Έλι, η οποία αναπτύσσει συναισθήματα για τον μυστηριώδη άντρα…

«Σε ξένα χέρια»  (Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου, 10:00-24:00)
Ο Γιάννης Μπέζος και ο Κυριάκος Σαλής με τον σκηνοθέτη Στέφανο Μπλάτσο

Η νέα καθημερινή σειρά της ΕΡΤ1 τα έχει όλα. Πρωτότυπη, με γρήγορες εναλλαγές και σαρωτική πλοκή, μια ανατρεπτική ιστορία, που συνδυάζει γέλιο, συγκίνηση και δράση. Με αγαπημένους πρωταγωνιστές τον Γιάννη Μπέζο και τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση, και εξαιρετικό καστ ηθοποιών, σε ιδέα-σενάριο Γιώργου Κρητικού και σκηνοθεσία Στέφανου Μπλάτσου.

Γιάννης Μπέζος

Το πρωταγωνιστικό δίδυμο πλαισιώνουν οι Ρένια Λουζίδου, Βάσω Λασκαράκη και Χριστίνα Αλεξανιάν. Αφετηρία της αφήγησης αποτελεί η απαγωγή ενός βρέφους, που γίνεται η αφορμή για να ενωθούν οι μοίρες και οι ζωές των ανθρώπων της ιστορίας μας, με ίντριγκες και πάθη που θα σκοντάφτουν σε λάθη και κωμικές καταστάσεις.

Γεράσιμος Σκιαδαρέσης

Και στο φόντο αυτού του κωμικού αλληλοσπαραγμού, γεννιέται το γνήσιο «παιδί» των παραμυθιών και της ζωής: Ο έρωτας.

Ρένια Λουιζίδου, Τάσος Γιαννόπουλος, Βάσω Λασκαράκη

 

Το ERTFLIX είναι διαθέσιμο σε εφαρμογή για Samsung, LG, Android τηλεοράσεις και Android TV boxsets. Είναι επίσης διαθέσιμο στο ertflix.gr, σε όλες τις smart τηλεοράσεις πατώντας το κόκκινο κουμπί, καθώς και σε κινητά και τάμπλετ με τις δωρεάν ERTFLIX εφαρμογές για iOS, Android και κινητά Huawei.

Επίσης, η ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ είναι προσβάσιμη και για τους συνδρομητές της Cosmote TV.



Πηγή

«Μίκης Θεοδωράκης – Η Αυτοβιογραφία»: η COSMOTE TV παρουσιάζει τη ζωή, την πορεία & το έργο του μεγάλου συνθέτη

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η ζωή, η πορεία και το έργο του Μίκη Θεοδωράκη, του συνθέτη που θεωρήθηκε εκφραστής οραμάτων και δικαιοσύνης, ξεδιπλώνεται στην COSMOTE TV μέσα από τη σειρά ντοκιμαντέρ 6 επεισοδίων «Μίκης Θεοδωράκης – Η Αυτοβιογραφία». 

Η σειρά, που φέρει την υπογραφή των Γιώργου και Ηρώς Σγουράκη, ακολουθεί τη χρονολογική σειρά της πορείας του Μίκη Θεοδωράκη, αποκαλύπτοντας το διαχρονικό του έργο και το πάθος με το οποίο «υπηρέτησε» τη ζωή και τη μουσική. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο και τεκμηριωμένο ντοκουμέντο για τον άγρυπνο στοχαστή, τον αγωνιστή καλλιτέχνη και δημιουργό, του οποίου η φήμη ξεπέρασε τα ελληνικά σύνορα.

Η σειρά ντοκιμαντέρ είναι ολόκληρη διαθέσιμη στη δωρεάν, on demand υπηρεσία COSMOTE TV PLUS. Στον ίδιο προορισμό οι τηλεθεατές θα βρουν και τα ντοκιμαντέρ «Μίκης Θεοδωράκης – Συνθέτης», «Το σπίτι είχε τη δική του ιστορία» και «Μια επανάσταση αρχίζει».

Πρώτος σταθμός του «Μίκης Θεοδωράκης – Η Αυτοβιογραφία» είναι το διάστημα 1925-1949. Στο μικροσκόπιο του επεισοδίου, οι ρίζες του μουσικοσυνθέτη, η καταγωγή της οικογένειάς του, τα χρόνια της εφηβείας, η Κατοχή, η εξορία, το λαϊκό τραγούδι, ο Γαλατάς Χανίων κλπ. Στη συνέχεια παρακολουθούμε τα καθοριστικά γεγονότα από το 1949 έως το 1966. Στο επίκεντρο του δεύτερου επεισοδίου της σειράς τίθενται γεγονότα, όπως ο γάμος του Μίκη Θεοδωράκη, η μελοποιημένη ποίηση, ο «Επιτάφιος», οι σπουδές στο Παρίσι, το φιλμ «Ζορμπάς».

Το ταξίδι της μνήμης θα συνεχιστεί για τις περιόδους 1066-1970 και 1968-1971. Οι τηλεθεατές της COSMOTE TV θα «μεταφερθούν» στη Ζάτουνα Γορτυνίας, όπου είχε εκτοπιστεί η οικογένεια Θεοδωράκη κατά τη διάρκεια της δικτατορίας, ενώ θα μάθουν άγνωστες λεπτομέρειες από τη σύλληψη και την κράτηση του συνθέτη στις φυλακές Αβέρωφ. Η αναδρομή θα ολοκληρωθεί με την περίοδο 1971-2000, κατά την οποία ο Μίκης Θεοδωράκης αποτέλεσε φωνή κατά της Χούντας, έδωσε αξέχαστες συναυλίες και παρέλαβε το βραβείο Λένιν.

Η σειρά ρίχνει αυλαία με ένα επεισόδιο που αποκαλύπτει τη διαδικασία δημιουργίας της και στο οποίο μιλούν οι συντελεστές, καθώς και ο Μίκης Θεοδωράκης.




Πηγή

Μισιρλού

 Τραγούδι που ξεκίνησε από την Ελλάδα ως ρεμπέτικο κι έγινε παγκόσμια επιτυχία, γνωρίζοντας διασκευές σε διαφορετικά μουσικά στυλ. Μισιρλού σημαίνει γυναίκα από το Μισίρι (Μισρ=Αίγυπτος στα αραβικά)...


Τραγούδι που ξεκίνησε από την Ελλάδα ως ρεμπέτικο κι έγινε παγκόσμια επιτυχία, γνωρίζοντας διασκευές σε διαφορετικά μουσικά στυλ (τζαζ, οριεντάλ, κλέζμερ, σερφ-ροκ, γκαράζ-ροκ κ.ά.). Μισιρλού σημαίνει γυναίκα από το Μισίρι (Μισρ=Αίγυπτος στα αραβικά) και αναφέρεται σε μουσουλμάνα της Αιγύπτου, καθότι τη χριστιανή της περιοχής την ονομάζουμε Αιγυπτιώτισσα.

Η Μισιρλού είναι ένα αργό ζεϊμπέκικο, που πρωτακούστηκε στην Αθήνα γύρω στο 1927 από την κομπανία του Δημήτρη Πατρινού, ενός σμυρνιού μουσικού, που ήρθε στην πρωτεύουσα με το κύμα των προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής. Το τραγούδι αναφέρεται στον έρωτα ενός χριστιανού για μια μουσουλμάνα, θέμα - ταμπού για εκείνη την εποχή και όχι μόνο. Η μελωδία είτε προϋπήρχε και ήταν οικείο άκουσμα στον ευρύτερο χώρο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, είτε αποτελεί ομαδική δουλειά της κομπανίας του Πατρινού. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο Πατρινός έγραψε τους στίχους.

Η διεθνής πορεία του τραγουδιού ξεκίνησε το 1930 από τις ΗΠΑ, με την κυκλοφορία του από τη δισκογραφική εταιρεία Orthophonic του ελληνοαμερικανού Τίτου Δημητριάδη. Το 1941 ένας άλλος ελληνοαμερικανός, ο μουσικός Νίκος Ρουμπάνης του άλλαξε τον τόνο και τη μελωδία, δίνοντάς του τον ανατολίτικο ήχο με τον οποίο είναι γνωστό σήμερα. Φρόντισε, μάλιστα, να κατοχυρώσει το όνομά του ως συνθέτης του τραγουδιού. Καθώς κανείς δεν του αμφισβήτησε το δικαίωμα αυτό, ο Ρουμπάνης εμφανίζεται ως συνθέτης της Μισιρλούς σε όλο τον κόσμο εκτός από την Ελλάδα.

Αμέσως μετά τη διασκευή του Ρουμπάνη, το τραγούδι εντάχθηκε στο ρεπερτόριο μεγάλων ορχηστρών της εποχής του σουίνγκ, όπως του Χάρι Τζέιμς, του Γούντι Χέρμαν και του Ξαβιέ Κούγκατ. Όμως, η μεγάλη επιτυχία για τη Μισιρλού ήλθε στις αρχές της δεκαετίας του '60 από καλλιτέχνες του Surf-Rock. Την αρχή έκανε ο κιθαρίστας Ντικ Ντέιλ, ένας μουσικός με λιβανέζικες ρίζες (Ρίτσαρντ Μανσούρ το πραγματικό του όνομα), όταν ένας θαμώνας στο κλαμπ που εμφανιζόταν τον προκάλεσε να παίξει ένα σόλο με μία μόνο χορδή της κιθάρας. Αυτός διάλεξε τη Μισιρλού για να ανταποκριθεί στην πρόκληση. Το 1963, οι σπουδαίοι The Beach Boys παρουσίασαν στο άλμπουμ τους Surfin' USA μια εκτέλεση του τραγουδιού παρόμοια με αυτή του Ντέιλ, κάνοντας έτσι τη Μισιρλού τμήμα της surf παράδοσης, αλλά και της αμερικάνικης ποπ κουλτούρας.

Το 1994 η Μισιρλού στην εκτέλεση του Ντικ Ντέιλ ήλθε και πάλι στο προσκήνιο, καθώς ακουγόταν στην καλτ ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο Pulp Fiction, ενώ το 2006 ξανάγινε δημοφιλής, όταν αποτέλεσε τη βάση για το τραγούδι των Black Eyed Peas, Pump it. Αξιοσημείωτη είναι και η εκδοχή του γνωστού κουαρτέτου εγχόρδων The Kronos Quartet, που συμπεριέλαβε τη Μισιρλού στο άλμπουμ τους Caravan (2000) με τον τίτλο Misirlou Twist.

Στην Ελλάδα, τη Μισιρλού έχουν τραγουδήσει αρκετοί καλλιτέχνες, όπως η Δανάη, η Σοφία Βέμπο, ο Νίκος Γούναρης, ο Μανώλης Αγγελόπουλος, το ροκ συγκρότημα των Last Drive (άλμπουμ Underworld Shakedown του 1986) και η γκαράζ μπάντα των Sound Explosion (Misirlou the Greek).

Το 2004, η Μισιρλού επιλέχτηκε από την οργανωτική επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας ως ένα από τα πιο γνωστά ελληνικά τραγούδια όλων των εποχών, και ακούστηκε στην τελετή λήξης από την Άννα Βίσση. Στο τεύχος Μαρτίου 2005 το αγγλικό μουσικό περιοδικό Q δημοσίευσε έναν κατάλογο με τα 100 κορυφαία 100 κιθαριστικά τραγούδια. Η Μισιρλού στη διασκευή του Ντικ Ντέιλ κατέλαβε την 89η θέση.




Πίτερ Σέλερς

 Ο Πίτερ Σέλερς υπήρξε ένας χαρισματικός κωμικός και σπουδαίος μίμος. Με γερό υποκριτικό εξοπλισμό ερμήνευσε πλήθος ρόλων, αποφεύγοντας την τυποποίηση.

 
Πίτερ Σέλερς (1925 – 1980)

Ο άγγλος ηθοποιός Πίτερ Σέλερς υπήρξε ένας χαρισματικός κωμικός και σπουδαίος μίμος. Με γερό υποκριτικό εξοπλισμό ερμήνευσε πλήθος διαφορετικών ρόλων, αποφεύγοντας την τυποποίηση που ήταν ο κανόνας για τους κωμικούς της εποχής του. Εξακολουθεί να σκορπά το γέλιο ως επιθεωρητής Κλουζό και σε νεώτερα κοινά μέσα από τις συχνές τηλεοπτικές επαναλήψεις των ταινιών του.

Ο Ρίτσαρντ Χένρι Σέλερς γεννήθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου 1925 στο Σάουθσι (προάστιο του Πόρτσμουθ), από γονείς θεατρίνους. Οι γονείς του τόν φώναζαν Πίτερ, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να τιμήσουν την μνήμη του θνησιγενούς μεγάλου του αδελφού. Μακρινός του πρόγονος από την πλευρά της μητέρας του ήταν ο Ντάνιελ Μεντόζα, ένας θρύλος της αγγλικής πυγμαχίας, που ο Σέλερς τόν σεβόταν και είχε κρεμασμένη την φωτογραφία του στο γραφείο του.

Αρχικά ο νεαρός Σέλερς σκόπευε να γίνει μουσικός και περιόδευε ως ντράμερ με ένα συγκρότημα που ψυχαγωγούσε τους φαντάρους κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Αποφάσισε να εγκαταλείψει τις μουσικές του φιλοδοξίες, όταν κατά την διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας στην Πολεμική Αεροπορία ανακάλυψε το ταλέντο του στην μιμήσεις, ξεσηκώνοντας καθημερινά τους συναδέλφους του.

Το 1951, συνεργάστηκε με τους Σπάικ Μίλιγκαν και Χάρι Σίκομπ στην ραδιοφωνική σειρά του BBC «The Goon Show» («Το Χαζοπρόγραμμα»), που αποτελούνταν από κωμικά σκετς. Γρήγορα ξεχώρισε και έγινε το αστέρι της εκπομπής. Τα ραδιοφωνικά σκετς της κωμικής τριάδας πέρασαν και στην μεγάλη οθόνη στις ταινίες «Let’s Go Crazy» (1951) και «Down Among the Z Men» (1952).

Η κινηματογραφική του καριέρα μόλις είχε ξεκινήσει. Ύστερα από μια σειρά δεύτερων ρόλων, ξεχώρισε για τον ρόλο του αδέξιου απατεώνα στην μαύρη κωμωδία του Αλεξάντερ Μακέντρικ «Η Συμμορία των 5» («The Ladykillers»,1955). Ακολουθώντας τη συμβουλή του σπουδαίου άγγλου ηθοποιού Άλεκ Γκίνες, απέφυγε να παίξει τον ίδιο χαρακτήρα για δεύτερη φορά. Υποδύθηκε μεγαλύτερους του άνδρες στις ταινίες «Οι 3 συνωμότες» («The Smallest Show on Earth» ) και «Η Μάχη των Φύλων» (1959), ενώ ερμήνευσε πλειάδα ρόλων στην κωμωδία «Το ποντίκι που βρυχάται» («The Mouse That Roared», 1959). Το 1960 έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με την κωμωδία «Τοπάζ ο κομπιναδόρος» («Mr Topaze»).

Την εποχή εκείνη ο Σέλερς δεν έχαιρε εκτίμησης στην πατρίδα του σε αντίθεση με τους Αμερικανούς που τόν θεωρούσαν μεγαλοφυία. Ένας τέτοιος Αμερικανός ήταν ο σπουδαίος σκηνοθέτης Στάνλεϊ Κιούμπρικ, που τού έδωσε τον ρόλο του δόλιου Κίλτι στην ταινία του «Λολίτα» («Lolita», 1962), μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ, και τρεις ρόλους στην εκπληκτική πολιτική σάτιρα «S.O.S Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα» («Dr. Strangelove», 1964). Για την ερμηνεία του προτάθηκε για το Όσκαρ καλύτερου ηθοποιού.

Ο ρόλος που τόν απογείωσε και τόν ανέδειξε σε σουπερστάρ ήταν του επιθεωρητή Ζακ Κλουζό, ενός ατζαμή και χαοτικού γάλλου αστυνομικού, στις κωμωδίες του αμερικανού σκηνοθέτη Μπλέικ Έντουαρντς «Ο Ροζ Πάνθηρας» («The Pink Panther», 1963) και «Λαγωνικό 24 Καρατίων» («A Shot in the Dark», 1964). Οι δυό αυτές του επιτυχίες σκιάστηκαν από το σοβαρό καρδιακό επεισόδιο που υπέστη το 1964 και το οποίο παρ'ολίγο να του κοστίσει την ζωή, αν δεν υποβαλλόταν σε μια πρωτοποριακή για την εποχή της θεραπεία. Έκτοτε ζούσε με βηματοδότη.

Ο Σέλερς θα υποδυθεί τον επιθεωρητή Κλουζό σε τρεις ακόμη ταινίες την δεκαετία του 70, πάντα σε σκηνοθεσία του Μπλέικ Έντουαρντς, που θα σημειώσουν μεγάλη εισπρακτική επιτυχία και θα παγιώσουν την φήμη του: «Η Επιστροφή του Ροζ Πάνθηρα» («The Return of the Pink Panther», 1975), «Ο Ροζ Πάνθηρ Ξαναχτυπά» (« The Pink Panther Strikes Again», 1976) και «Η Εκδίκηση του Ροζ Πάνθηρα» ( The Revenge of the Pink Panther, 1978).

Όμως πάντα επιζητούσε ένα σοβαρό ρόλο που θα αναδείκνυε, όπως πίστευε το πολύπλευρο ταλέντο του. Και του τόν έδωσε ένας άλλος αμερικανός σκηνοθέτης ο Χαλ Άσμπι στην κομεντί «Να Είσαι Εκεί, Κύριε Τσανς» («Being There», 1979). Υποδύθηκε μοναδικά τον κύριο Τσανς έναν απλοϊκό κηπουρό και η ερμηνεία του αυτή τού χάρισε την δεύτερη υποψηφιότητά του για Όσκαρ. Η εκπληκτική του ερμηνεία δεν είχε συνέχεια, καθώς ακολούθησε ίσως η χειρότερη ταινία του, η κωμωδία «Τα σατανικά κόλπα του Φου Μαντσού» («The Fiendish Plot of Dr. Fu Manchu», 1980), που ήταν και το κύκνειο άσμα.

Η υγεία του είχε τρωθεί σημαντικά από τα καρδιακά προβλήματα που αντιμετώπιζε και ύστερα από ένα ακόμη έμφραγμα, τις πρώτες πρωϊνές ώρες της 24ης Ιουλίου 1980, ο Πίτερ Σέλερς άφησε την τελευταία του πνοή σε νοσοκομείο του Λονδίνου.

Στην προσωπική του ζωή ο Πίτερ Σέλερς ήταν άνθρωπος τυλιγμένος οτη μοναξιά, ενώ ταυτόχρονα τή φοβόταν και τήν απεχθανόταν. Πάντα βρισκόταν σε ψυχική ένταση, ανήσυχος, πιστεύοντας πως κανείς δεν νοιάζεται γι' αυτόν και κανείς δεν τόν αγαπά. Η ανασφάλεια του αυτή εξηγεί εν πολλοίς και τους τέσσερις γάμους του (με την Αν Χάου, την Μπριτ Έκλαντ, την Μιράντα Κουόρι και την Λιν Φρέντερικ), αν και είναι αμφίβολο αν βρήκε έστω και σε μια από τις εντυπωσιακές καλλονές κατανόηση. Απέκτησε δύο παιδιά από την πρώτη σύζυγο και ένα από την δεύτερη.




Η Ναυμαχία των Σπετσών

 Στις 8 Σεπτεμβρίου 1822 ο ελληνικός στόλος υπό τον Ανδρέα Μιαούλη καταναυμάχησε την τουρκοαιγυπτιακή αρμάδα στο στενό των Σπετσών και απέτρεψε τον ανεφοδιασμό του υπό πολιορκία ευρισκομένου Ναυπλίου.


Μετά την πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας από τον Κωνσταντίνο Κανάρη στ' ανοιχτά της Χίου και τον θάνατο του Καρα Αλή (7 Ιουνίου 1822), ο σουλτάνος ετοίμασε νέες επιχειρήσεις, που θα στηρίζονταν στη στενότερη συνεργασία του τουρκικού με τον αιγυπτιακό στόλο. Στις 20 Ιουλίου 1822 ο τουρκοαιγυπτιακός στόλος, αποτελούμενος από 84 πλοία, βρέθηκε στη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου, αφού είχε διαπλεύσει ανενόχλητος το Αιγαίο και το Ιόνιο. Απέτυχε να καταλάβει το Βασιλάδι, το φυσικό προπύργιο του Μεσολογγίου και στη συνέχεια προσπάθησε να ανεφοδιάσει το πολιορκούμενο από τους Έλληνες Ναύπλιο.

Από ελληνικής πλευράς, η οικονομική δυσπραγία εμπόδιζε την επαναστατική κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τις βασικές δαπάνες κίνησης του ελληνικού στόλου. Στις 10 Αυγούστου, πάντως, τα πλοία του τρινησίου στόλου (Ύδρας, Σπετσών και Ψαρών), που αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού στόλου, ειδοποίησαν την κυβέρνηση ότι ήταν έτοιμα να αναλάβουν δράση κατά του εχθρού.


Στις 29 Αυγούστου, ο τουρκοαιγυπτιακός στόλος εθεάθη στη θάλασσα των Κυθήρων και αμέσως σήμανε συναγερμός στα ελληνικά πλοία. Σχηματίστηκε μία γραμμή από την Αντίμηλο έως τη Μονεμβασιά για να εμποδισθεί το πέρασμά του προς τις ανατολικές ακτές της Πελοποννήσου και κυρίως προς τον Αργολικό Κόλπο. Όμως, ο ελληνικός στόλος ήταν ασυντόνιστος, καθώς δεν βρισκόταν υπό ενιαία διοίκηση. Όπως έγραφε ο Μιαούλης προς τους προκρίτους της Ύδρας: «Ημείς είμεθα σε μεγάλη ακαταστασίαν, δεν εικακουόμεθα· το αυτό και οι Ψαριανοί. Είμεθα 50 καράβια, και ποτές δεν εσυμφωνήσαμε να μαζωχτούμε τα μισά, αλλά πότε 5, πότε 10, πότε 3».

Στις 8 Σεπτεμβρίου 1822 η τουρκοαιγυπτιακή αρμάδα φάνηκε στην είσοδο του στενού που χωρίζει τις Σπέτσες από την Ερμιονίδα. Προφανώς, στόχος του εχθρού ήταν πρώτα η προσβολή της νήσου των Σπετσών, που δεσπόζει στο στόμιο του Αργολικού Κόλπου και στη συνέχεια ο ανεφοδιασμός του Ναυπλίου. Ο Ανδρέας Μιαούλης, που είχε αναλάβει την ηγεσία του ελληνικού στόλου, διέταξε τα πλοία να τον ακολουθήσουν μέσα στο στενό, όπου θα ήταν ευκολότερο να συγκρουσθούν με τον εχθρό.

Η κακή… συνεννόηση και η έναρξη της ναυμαχίας

Τέσσερα πλοία, όμως, του Αντώνιου Κριεζή, του Ανάργυρου Λεμπέση, του Λεονάρδου Θεοδωρή και του Λάζαρου Παναγιώτα, μάλλον από κακή συνεννόηση, παράκουσαν και έπλευσαν ανατολικότερα από τα υπόλοιπα ελληνικά πλοία, με συνέπεια να βρεθούν ανάμεσα σε εχθρικά πλοία. Αμέσως, ο Αντώνιος Κριεζής άρχισε να κανονιοβολεί τα εχθρικά πλοία, τα οποία συνέχισαν τον πλου τους. Η ναυμαχία είχε αρχίσει.

Από εκείνο το σημείο η σύγκρουση έγινε χωρίς σχέδιο από την ελληνικά πλευρά, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Μιαούλη. «Έκαστος των πλοιάρχων ενήργει αυτομάτως ό,τι του εφαίνετο σωτηριωδέστερον δια την πατρίδα, και μόνη η γενναιότης και η φιλοπατρία, κοιναί ούσαι εις άπαντας, ωδήγουν έκαστον εις τα κινήσεις του» γράφει ο ιστορικός Αναστάσιος Κ. Ορλάνδος εις τα «Ναυτικά» του.

  

Ο πυρπολητής Κοσμάς Μπαρμπάτσης

Αρχικά, ο Πιπίνος προσπάθησε να κολλήσει το πυρπολικό του σ’ ένα αιγυπτιακό πλοίο, αλλά απέτυχε, καθώς 50 μέλη του πληρώματός του πήδηξαν στο πυρπολικό και πρόφτασαν να το ξεκολλήσουν από το πλοίο τους. Δεν πρόφτασαν, όμως, να σώσουν τη ζωή τους, γιατί το πυρπολικό είχε αρπάξει φωτιά. Η απόπειρα του Πιπίνου ανάγκασε τον εχθρικό στόλο να απομακρυνθεί από τη δυτική πλευρά του πορθμού και να συνεχίσει τη ναυμαχία προς την απέναντι πλευρά της Ερμιονίδας.

Κι ενώ βράδιαζε και η ναυμαχία συνεχιζόταν αμφίρροπη, ο πυρπολητής Δήμος Μπαρμπάτσης όρμησε με το πυρπολικό του κατά της τουρκικής ναυαρχίδας. Το πλήρωμά της με τη θέα του πυρπολικού καταλήφθηκε από πανικό. Άρχισε να πυροβολεί κατά του πυρπολικού και παράλληλα να εκτελεί κινήσεις υποχώρησης. Τη ναυαρχίδα ακολούθησαν σε άτακτη φυγή και τα υπόλοιπα πλοία του τουρκοαιγυπτιακού στόλου. Η ναυμαχία των Σπετσών είχε κριθεί υπέρ των ελληνικών όπλων.

Τις επόμενες ημέρες οι δύο στόλοι συνέχισαν τους ελιγμούς τους μεταξύ Ύδρας και Σπετσών. Στις 12 Σεπτεμβρίου ξανασυναντήθηκαν κοντά στη Σπετσοπούλα, αλλά η τρίωρη ναυμαχία δεν έφερε αποτέλεσμα. Τρεις ημέρες αργότερα, ο τουρκοαιγυπτιακός στόλος ανοίχτηκε στο Αιγαίο, εγκαταλείποντας το εγχείρημα ανεφοδιασμού του Ναυπλίου. Δυόμισι μήνες αργότερα, το Ναύπλιο έπεφτε στα χέρια των Ελλήνων (30 Νοεμβρίου 1822).

Σχετικά

Κάθε χρόνο την πρώτη Κυριακή μετά τις 8 Σεπτεμβρίου γίνεται στην πόλη των Σπετσών η αναπαράσταση της ναυμαχίας, όπου κυριαρχεί η πυρπόληση ομοιώματος καραβιού. Ο εορτασμός της Αρμάτας, όπως ονομάζεται, πλαισιώνεται από αθλητικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.











Η ΕΡΤ αποχαιρετά τον Μίκη Θεοδωράκη

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

Η ΕΡΤ τιμά τη μνήμη του Μίκη Θεοδωράκη, που μελοποίησε τους αγώνες, τις χαρές και τους καημούς όλων μας, με έναν μελωδικό αποχαιρετισμό από την αυλή του Ραδιομεγάρου, την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021, στις 9 το βράδυ, σε απευθείας μετάδοση από την ΕΡΤ2.

Η Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής και η Χορωδία της ΕΡΤ θα ερμηνεύσουν γνωστά τραγούδια του μεγάλου συνθέτη, που -μεταξύ των άλλων- διετέλεσε Γενικός Διευθυντής των Μουσικών Συνόλων από το 1993 ώς το 1994.
Την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής και τη Χορωδία της ΕΡΤ διευθύνει ο Γιώργος Αραβίδης.

Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί χωρίς την παρουσία κοινού.



Πηγή

Τηλεοπτικά εργοστάσια παραγωγής σειρών!

Οι εταιρείες που έχουν τα «κλειδιά» των προγραμμάτων

  Μεγάλη έκρηξη παραγωγών και σειρών αναμένεται τη νέα τηλεοπτική σεζόν. Μοντέρ, σκηνοθέτες και ηθοποιοί δουλεύουν πυρετωδώς για τις νέες παραγωγές, έχοντας το όπλο της επιδότησης του «νόμου Κρέτσου», που φτάνει πλέον στο 40%, και στην περίπτωση της ΕΡΤ το ανταποδοτικό τέλος. Ποιες είναι όμως οι εταιρείες που γυρίζουν σειρές;

Η Ι. Κ. Κινηματογραφικές και Τηλεοπτικές Παραγωγές αυτήν τη στιγμή είναι ένα εργοστάσιο παραγωγής τηλεοπτικού προγράμματος. Η εταιρεία γυρίζει τη δημοφιλέστερη ελληνική παραγωγή, τις «Άγριες Μέλισσες», για λογαριασμό του ΑΝΤ1, η οποία μπαίνει στον τρίτο κύκλο και αναμένεται να επιδοτηθεί από το ΕΚΟΜΕ. Ο δεύτερος κύκλος της σειράς, με επιλεγμένο προϋπολογισμό 4.019.520 ευρώ, είχε επιδοτηθεί με 1.607.808 ευρώ. Ο πρώτος κύκλος είχε προϋπολογισμό επιλέξιμων δαπανών 4.641.043 ευρώ και είχε επιδοτηθεί με 1.624.365,05 ευρώ (35%).

Παράλληλα, η εταιρεία παραγωγής γυρίζει στην Κρήτη τη σειρά «Σασμός» για τον Alpha. Για λογαριασμό της ΕΡΤ ανέλαβε την εκτέλεση παραγωγής της νέας σειράς «Ξένα Χέρια», με προϋπολογισμό 4.215.770 ευρώ, πλέον ΦΠΑ και εισφορών, για 170 επεισόδια. Από πέρυσι έχει την παραγωγή της σειράς «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο», για 70 επεισόδια (σύνολο 120 επεισόδια) και συνολικό προϋπολογισμό 3.752.792 ευρώ. Ακόμη έχει αναλάβει την παραγωγή της νέας σειράς δραματοποιημένων ντοκιμαντέρ «1821: Οι ήρωες», που θα προβληθεί από το φθινόπωρο στον ΣΚΑΪ.

Η εταιρεία Pedio Productions έχει αναλάβει την εκτέλεση παραγωγής του δεύτερου κύκλου της καθημερινής δραματικής σειράς του ΑΝΤ1 «Ήλιος». Ο προϋπολογισμός των επιλέξιμων δαπανών του πρώτου κύκλου ήταν 1.225.585,46 ευρώ και η επιχορήγηση έφτασε στα 490.234,18 ευρώ (40%). Η ίδια εταιρεία γυρίζει τη νέα δραματική σειρά του ΣΚΑΪ «Μόλις χθες» και για το Mega  την Σκοτεινή Θάλασσα”

Η Tanweer συνεχίζει την παραγωγή της σειράς «Τα καλύτερά μας χρόνια» (65 επεισόδια) στην ΕΡΤ και έχει προϋπολογισμό 3.432.318 ευρώ, πλέον ΦΠΑ και εργοδοτικών εισφορών. Παράλληλα ανέλαβε και τον δεύτερο κύκλο της σειράς «Έρωτας με Διαφορά» για το Star καθώς και την παραγωγή της νέας κωμικής σειράς του Alpha «Άσε μας, ρε μαμά».

Η σειρά «Αγάπη Παράνομη» (6 επεισόδια) της ΕΡΤ έχει εκτελεστή παραγωγό την Arcadia Media, με συνολικό κόστος 432.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Η τελευταία ανέλαβε επίσης την παραγωγή της σειράς «Όρκος», συνολικού προϋπολογισμού 2.105.182,44 ευρώ, πλέον ΦΠΑ και εργοδοτικών εισφορών.

Η Lumad, για λογαριασμό του Mega, έχει αναλάβει τις παραγωγές «Το αύριο μας ανήκει»αι  «Συμπέθεροι απ’ τα Τίρανα» (12 επεισόδια, με προϋπολογισμό επιλέξιμων δαπανών 1.689.945,02 ευρώ και ποσό επιδότησης 675.978 ευρώ) . Για το ίδιο κανάλι, ο Θοδωρής Παπαδουλάκης και η Indigo έχουν αναλάβει την παραγωγή της σειράς «Κομάντα και Δράκοι», που γυρίζεται επίσης στην Κρήτη και η  Foss Production τον «Δάσκαλο» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη.

 Η σειρά «Καρτ Ποστάλ» (12 επεισόδια, διάρκειας 45 λεπτών) γυρίζεται στην Κρήτη με εκτελεστή παραγωγό τη Needafixer Μονοπρόσωπη ΙΚΕ και συνολικό κόστος 1.574.639 ευρώ, με εργοδοτικές εισφορές 119.712 ευρώ.

Η κωμωδία «Σ’ αγαπάω μεν… αλλά», για το Open, παράγεται από τους Αργοναύτες με ύψος επιλέξιμων δαπανών 1.412.489 ευρώ και επιχορήγηση ύψους 564.9995,60 ευρώ. Για το ίδιο κανάλι, η ABC Productions, που έχει την παραγωγή του τηλεπαιχνιδιού «Δες και Βρες» για την ΕΡΤ, έχει αναλάβει την παραγωγή της σειράς «Η τελευταία ώρα».

Τέλος, η σειρά «Έξι νύχτες στην Ακρόπολη» αποτελεί διεθνή συμπαραγωγή της ΕΡΤ και της Κακές Παρέες – Bad Crowd ΑΜΚΕ. Οι επιλέξιμες δαπάνες ανέρχονται στα 431.523 ευρώ και η επιδότηση της εταιρείας παραγωγής (40%) στα 172.609,20 ευρώ.



Πηγή